کد خبر: 308237
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۱:۴۴:۰۰
| |

موزه لوور فرانسه تعطیل شد

موزه لوور فرانسه به دلیل اعتراض کارکنان به تعداد زیاد بازدیدکنندگان و کاهش تعداد نیرو‌های ارائه‌دهنده خدمات آن تعطیل شد.

موزه لوور فرانسه تعطیل شد
کد خبر: 308237
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| موزه لوورفرانسه در پی اعتراض کارکنان آن به تعداد زیاد بازدیدکنندگان و شرایط خفه‌کننده موزه، تعطیل شد و قرار است از امروز مجددا بازگشایی شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هم بازدیدکنندگان و هم کارکنان موزه لوور از جمعیت بالای بازدید از موزه رنج می‌برند. یک اتحادیه کارگری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «موزه لوور خفه‌کننده است. در حالی که جمعیت بازدیدکنندگان این موزه از سال 2009 با 20 درصد افزایش همراه بوده است، اما تعداد کارکنان این موزه با کاهش همراه بوده است و امروز شرایط موزه بسیار نامناسب است.»

این موزه سال گذشته میلادی 10.2 میلیون بازدیدکننده داشت که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن با 25 درصد افزایش همراه بود. بنابر اعلام موزه لوور فرانسه در ماه ژانویه، هیچ موزه دیگری در کل جهان تاکنون این تعداد بازدیدکننده در طول یک سال نداشته است.

به نوشته ان پی آر، در پی افزایش جمعیت بازدیدکنندگان از موزه لوور از سال 2009 تا 2018، تعداد کارکنان آن از 2161 نفر به 2005 نفر کاهش یافته است.

به دنبال اعتصاب کارکنان موزه لوور، این موزه در بیانیه‌ای در حساب توییتر خود اعلام کرد: به دلیل افزایش تعداد بازدیدکنندگان، کارکنان این موزه از حق خود برای اعتصاب استفاده می‌کنند. به همین دلیل این موزه در روز دوشنبه کلا تعطیل خواهد بود.

اما این مسئله اعتراض بسیاری از بازدیدکنندگانی را که از صبح اول وقت با امید بازدید از موزه لوور آمده بودند، به دنبال داشت. بسیاری از آن‌ها تصاویر موزه لوور را با جمعیتی که مقابل درب‌های آن ایستاده بودند در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها