کد خبر: 308355
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۵:۱۱:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از آخرین جزئیات پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی؛

مادر میترا استاد؛ قصاص می خواهیم/ همسر اول نجفی: او مودب‌ترین مردی بود که می‌شناختم/ دختر نجفی: میترا هم بی‌تقصیر نبود

میترا استاد همسر دوم محمد‌علی نجفی، شهردار اسبق تهران، روز گذشته و به دست نجفی به قتل رسید و در 24 ساعت گذشته این موضوع به یکی از پرحاشیه‌ترین خبرهای رسانه‌ها تبدیل شده است.

مادر میترا استاد؛ قصاص می خواهیم/ همسر اول نجفی: او مودب‌ترین مردی بود که می‌شناختم/ دختر نجفی: میترا هم بی‌تقصیر نبود
کد خبر: 308355
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۵:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدعلی نجفی در دادسرای تهران حاضر شد و به دفتر سرپرست دادسرا منتقل شد.

نجفی، شهردار سابق تهران روز گذشته پیش از ظهر با شلیک چند گلوله همسر دوم خود را در خانه مسکونی‌اش به قتل رساند.

نجفی بعد از آن گوشی تلفن همراه خود را خاموش کرده و چند ساعتی از وی خبری در دست نبود.

شهردار سابق تهران در ساعت 19:20 شامگاه شب گذشته با مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ خود را تسلیم مأموران کرد.

وی در گفت‌وگو با رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

نجفی علت و انگیزه اصلی خود را اختلافات خانوادگی مطرح کرد.

صبح امروز نجفی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد تا در حضور بازپرس دادسرا تفهیم اتهام شود.

این در حالی است که دستورات لازم جهت اخذ تست الکل و مواد مخدر و همچنین بررسی های روانشناختی متهم شب گذشته صادر شد.

مادر میترا استاد؛ قصاص می خواهیم

مادر میترا استاد گفت: میترا لیسانس حسابداری داشت و قبل از ازدواج با نجفی به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد. حتی در فیلمی به نام «باران» هم بازی کرده بود و جایزه هم گرفته بود. 6 یا 7 ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد.

او ادامه داد: پسرش همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت 4 و نیم بامداد سه‌شنبه 7 خرداد و درست ساعاتی قبل از اینکه به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است.

مادر میترا استاد افزود: او را دلداری دادیم و گفتیم که به خاطر مهیار - پسرش - حرفی نزند. مهیار امتحان ریاضی داشت و این درگیری‌ها در روحیه او تأثیر می‌گذاشت. همسر سابق میترا مهندس است و او به خاطر مشکلات شخصی که با همسر سابقش داشت از او جدا شد. دیروز صبح مهیار هراسان تماس گرفت و خبر مرگ میترا را داد.

این زن گفت: من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.

سخنگوی قوه قضائیه: پرونده با دقت بررسی می‌شود

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره بررسی این پرونده گفت: از آنجایی که ای نپرونده قتل احساسات و عواطف جامعه ایرانی را جریحه‌دار کرده است، به دقت و سرعت پرونده را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی در این باره هم تا به حالا به درستی انجام شده است.

همسر اول نجفی: او مودب‌ترین مردی بود که می‌شناختم

سرور تابشیان، همسر اول نجفی در این باره گفت: من راضی به ازدواج دوم همسرم نبودم اما بعد از صحبت با او متوجه شدم به خاطر شرایط شوهرم باید به این ازدواج رضایت بدهم و اینکار را کردم.

وی ادامه داد: شوهرم بعد از حادثه با من تماس گرفت و طلب حلالیت کرد. باورم نمی‌شد.

تابشیان با اشاره به اینکه آن ها از هم طلاق نگرفته اند گفت: من هنوز هم عاشق او هستم و نجفی مودب‌ترین مردی بود که می‌شناختم. نمی دانم چرا بعد از ازدواجش تغییر کرد.

دختر نجفی: میترا هم بی‌تقصیر نبود

دختر محمدعلی نجفی در وصف این ماجرا گفت: پیش از ظهر دیروز که قتل رخ داد راننده پدرم نزدم آمد او یک نامه 3 برگی پشت و رو از پدرم به من داد که در آن نوشته بود میترا را کشته و دلایلش را هم نوشته بود. سراسیمه به موبایلش زنگ زدم خاموش بود. راننده پدرم چون بتازگی اسباب کشی کرده بودند کلید خانه را داشت سریع آنجا رفتیم و با ورود به خانه جسد را دیدیم. ما در خانه بودیم که پسر میترا آمد من کیفش را گرفتم و در گوشه‌ای گذاشتم و بعد فهمید چه اتفاقی افتاده است.

او ادامه داد: میترا استاد از وقتی با پدرم ازدواج کرد مسیر اشتباهی را پیش گرفت او به پدرم اجاز نمی‌داد با ما رفت و آمد کند حتی تماس با ما ممنوع بود آخرین بار یکماه پیش بود که پدرم به من زنگ زد آن هم بخاطر اینکه می‌خواست ماشین لکسوس را که به نام من بود بفروشد، رفتم امضا دادم و برگشتم ما هیچ چیزی به نام ندارم مادرم هرچه دارد به نام خودش است و منم جز همان لکسوس که فروخته شد چیزی به نام ندارم. خیلی ناراحتیم این اتفاق افتاده، اما میترا بی تقصیر نیست. او از همان یکسال پیش پدرم را تهدید به خیانت می کرد حتی ما را تهدید به اسیدپاشی کرده بود و پدرم برای اینکه ما در امان باشیم با ما قطع رابطه کرده بود.

نجفی: قصدم کشتن نبود

علی نجفی در دادسرای جنایی تهران از علل وقوع این جنایت گفت: یک ساعت قبل از معرفی خود به پلیس می خواستم خودکشی کنم ولی منصرف شدم. قبل از اینکه خود را به ماموران تسلیم کنم به قم و سرقبر پدرم رفتم. بارها تاکید کردم که از یکدیگر جدا شویم ولی حاضر به جدایی نبودند.

او ادامه داد: نهادهای امنیتی برای میترا استاد صوت می فرستادند. بر سر همین موضوع با ایشان به شدت درگیری داشتیم. بارها تاکید کردم که از یکدیگر جدا شویم ولی حاضر به جدایی نبودند.

نجفی با اشاره به رفتار میترا استاد عنوان کرد: به هیچ عنوان قصد کشتن همسرم را نداشتم ؛ قصد تهدید داشتم ، وقتی مرا با اسلحه به دست دید ؛ ترسید و دستش را دور گردنم انداخت همین باعث شلیک گلوله‌ها شد. در مدت پس از ازدواج اثری از خیانت ایشان به خود ندیدم ولی مدام "میترا استاد" مرا تهدید به خیانت و ارتباط با مردانی که قبل از من با آنها ارتباط داشت می کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت: نجفی از سال 94 مجوز حمل سلاح نداشت

سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: نجفی از سال 94 مجوز حمل سلاح نداشته است و ما در دقایق نخست متوجه شدیم قتل توسط آقای نجفی صورت گرفته است. قرائن و شواهد، تماسها، اطلاعات به دست آمده از فرزند‌خوانده و راننده وی را به دست آوردیم و نگران بودیم وی به خود لطمه بزند، 6 نقطه حضور وی شناسایی شد، یک نقطه قم و یک نقطه ویلای وی بود.

رحیمی عنوان کرد: زمانیکه متهم دستگیر شد، وی به جرم خود اعتراف کرد و طبیعتاً همواره در برخوردها اعلام می‌کنیم که رفتارمان همواره با رافت، رحمت و اقتدار است، برای سایر متهمان نیز رفتارمان همین است و فرقی نمی‌کند. رفتار پلیس بر مبنای قانون و شرع است، لحظه‌ای که وی دست داد، لحظات آخر بازجویی بود. وی در خیابان توسط همکاران دستگیر شد، کار بازجویی، اخذ اعترافات و ... در کمتر از دو، سه ساعت انجام می‌شد.

رحیمی همچنین درباره دست زدن به آلت قتاله در برنامه خبری هم توضیح داد: دست نزدن به آلات قتاله مربوط به زمانی است که تحقیقات به جمع‌بندی نرسیده است، زمانی که خبرنگار آن کار را کرد مربوط به بعد از این اتفاقات و انجام تحقیقات بود.

اعلام شرح معاینه جسد همسر نجفی به مرجع قضائی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: معاینات جسد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران انجام و نتیجه به مرجع قضائی اعلام شد.

پیش از این نیز، رئیس بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور ازتشکیل پرونده شخصیت برای محمدعلی نجفی خبر داده بود.

رییس پلیس آگاهی تهران: پرونده از نظر ما غیر سیاسی است

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره برخی ابهامات درباره نحوه مواجهه پلیس با محمدعلی نجفی ،گفت: ما هیچ استثنایی میان این فرد و دیگر افراد متهم به قتل قائل نشدیم و متهم پس از حضور در مقر پلیس آگاهی با همان لباسی که داشت به جرمش اعتراف کرد و پس از انجام مصاحبه اولیه لباس بازداشتگاه پوشیده و با دستبند به بازداشتگاه منتقل شد. نمی‌شود که وقتی یک نفر به پلیس آگاهی می‌آید ابتدا لباس متهم را تنش کنیم و بعد بگوییم اعتراف کند، این رویه در مورد تمام افرادی که برای اقرار به پلیس مراجعه می‌کنند وجود دارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: این فرد به محض ورود به بازداشتگاه لباس مخصوص پوشیده و دستبند زده است که تصاویرش هم موجود است.

لطفی در مورد اینکه آیا به جز نجفی فرد دیگری هم دستگیر شده یا خیر گفت: به جز نجفی فرد دیگری دستگیر نشده است و او همدستی هم نداشته است. خود این فرد گفته موقعی به همسرش شلیک کرده که او به سمتش هجوم آورده است.

به گفته وی ، نجفی به دلیل اختلافات خانوادگی اقدام به قتل کرده و خودش هم اعتراف کرده و حتی گفته بود که قصد داشته به خودش هم آسیب بزند که به هر دلیلی این کار را نکرده است. ما احتمال دادیم که او به شش محل برود که تمامی این محل‌ها تحت نظر قرار دادیم. نجفی به مزار پدرش در قم رفته و سپس به محدوده خیابان وحدت اسلامی آمده و در حال تردید برای معرفی خودش بوده که در چهارراه مولوی از سوی عوامل پلیس مشاهده و دستگیر شده است.

لطفی درمورد اینکه گفته می‌شود نجفی در قم با برخی افراد دیدار کرده نیز گفت: این مساله نیز صحت ندارد و این فرد دیداری با فرد خاصی نداشته است و همانطور که گفتم تنها به مزار پدرش رفته و فاتحه‌ای خوانده و به تهران برگشته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد ادعای خیانت همسر دوم نجفی نیز اظهارکرد: اصلاً بحث خیانت از طرف متهم به ما مطرح نشده است. نجفی گفت که همسرش زبان فحاشی داشته و بارها با هم درگیر شده‌اند، آنها شب قبل از جنایت هم با هم درگیری شدیدی داشتند و صبح روز جنایت هم باهم درگیر شده‌اند.

وی درباره اینکه آیا مقتول پیش از این سابقه دستگیری داشته یا خیر هم گفت: این موضوع را هنوز بررسی نکردیم، اما حتماً بررسی خواهیم کرد. ما در ابتدای تحقیقات هستیم و موارد بسیاری است که باید بررسی شود.

لطفی با تاکید بر اینکه نگاه پلیس به پرونده نجفی مانند دیگر پرونده‌های مشابه بود، گفت: این پرونده از نظر ما کاملاً غیر سیاسی است و برای ما مهم نیست متهم کیست و وابسته به چه جریان و جناحی است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به توانایی پلیس برای دستگیر متهم خاطرنشان کرد: اقتدار پلیس را می‌توان در رسیدگی به این پرونده مشاهده کرد. پلیس توانایی خوبی دارد. ما اشرافیتی به ایشان داشتیم که دقیقاً می‌دانستیم چه زمانی کجا می‌رسد. پلیس اشرافیت خوبی دارد و همین شیوه‌های خوب پلیس بود که باعث شد آقای نجفی به موقع دستگیر شود.

ضمن اینکه این کار حساسیت‌هایی هم داشت، مثلاً اگر این فرد با توجه به مواردی که مطرح کرده بود، خودکشی می‌کرد یا آسیبی به خودش می‌رساند، امروز هزار شائبه دیگر مطرح می‌شد و ما سعی کردیم اقداماتمان طوری باشد که مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که حقوق شهروندی باید رعایت شود، گفت: ما با توجه به شواهد از همان دقایق اولیه پی بردیم که خود نجفی مرتکب قتل شده است، اما همانطور که کار خبرنگاری حساسیت‌هایی دارد، کار کارآگاهی نیز حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، نجفی چند ساعت قبل از دستگیری در تماسی به دخترش گفته بود که می‌خواهم خودم را معرفی کنم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اینکه آیا فشاری در مورد رسیدگی به این پرونده به پلیس وارد شده است، گفت: تا این لحظه حتی یک نفر هم با ما تماس نگرفته که توصیه‌ای در این زمینه بکند و پلیس با استقلال کامل کارش را انجام داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها