هنوز میلیون نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند

رییس سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به ضرورت جایگزینی کارت ملی هوشمند به جای کارت‌های قبلی افزود: همه مردم برای دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیازمند کارت هوشمند ملی هستند.

هنوز میلیون نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند
کد خبر: 308742
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۲:۵۶:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ حمید درخشان‌نیا در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت‌احوال البرز با اشاره به وضعیت طرح کارت ملی هوشمند اظهار کرد: اجرای این طرح به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی کشور در مراحل پایانی قرار دارد. او ادامه داد:

در حال حاضر 62 میلیون نفر در کشور شرایط دریافت کارت ملی هوشمند را دارند که 11 میلیون نفر آنها هنوز برای دریافت این کارت ثبت نام نکرده‌اند.

وی با اشاره به اتمام زمان استفاده از کارت‌های ملی غیرهوشمند، توضیح داد: سازمان ثبت احوال تصمیم دارد که پروژه کارت‌های ملی هوشمند را تا پایان امسال به پایان برساند. رییس سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به ضرورت جایگزینی کارت ملی هوشمند به جای کارت‌های قبلی افزود: همه مردم برای دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیازمند کارت هوشمند ملی هستند.

درخشان نیا در ادامه با بیان اینکه موفق به بومی‌سازی تکنولوژی تولید کارت هوشمند ملی شده‌ایم، ابراز کرد: کارت‌های ملی در داخل تولید می‌شود و مقرر است با تکیه بر توان داخلی به تولید انبوه برسد. رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به دیگر پروژه مهم این سازمان گفت: سامانه تغییر نشانی یکی دیگر از پروژه‌های مهم سازمان ثبت‌احوال است که سال قبل به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس این سازمان رونمایی شد.

او اضافه کرد: مردم می‌توانند به‌صورت رایگان وارد این سامانه شده و اقدام به تغییر نشانی خود کنند، اگر نشانی که به سازمان اعلام‌شده با آدرس‌هایی که برای دریافت هر سندی اعلام می‌شود مغایرت داشته باشد سیستم آن را ممنوع الخدمات می‌کند تا اسناد لازم مانند سند خانه و غیره ارایه شود.

او در بخش دیگری با اشاره به اصلاح قانون ثبت‌احوال که بزودی انجام می‌شود، گفت: 20 سالی است که به دنبال تحقق این مهم بوده‌ایم تا با اعمال نظر علمی تیم‌های کارشناسی به نتیجه رسیده و بر اساس آن متناسب با تحولاتی که در سازمان ثبت‌احوال وجود دارد این تغییرات اعمال می‌شود.


منبع: سلامت نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها