کد خبر: 309408
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت برانکو در باشگاه پرسپولیس؛

چرا قهرمان ایران نمی‌تواند دستمزد مربی‌اش را پرداخت کند؟/ فینال جام حذفی آخرین حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس بود؟

چرا تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد، سه سال پیاپی قهرمان لیگ شده و همین دو روز گذشته قهرمان جام حذفی شده نمی‌تواند دستمزد بازیکنان و مربیانش را پرداخت کند؟ بی‌شک مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن این شرایط است.

چرا قهرمان ایران نمی‌تواند دستمزد مربی‌اش را پرداخت کند؟/ فینال جام حذفی آخرین حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس بود؟
کد خبر: 309408
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اخباری که از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد اصلاً خوشایند هواداران این تیم نیست. طلب 500 هزار دلاری برانکو پرداخت نشده و این مربی بعد از بازی فینال جام حذفی ایران را به مقصد کرواسی ترک می‌کند. البته برانکو هنوز خانه‌اش را تحویل نداده و منتظر واکنش مسئولان باشگاه پرسپولیس است تا در صورت اجرای تعهدات یک‌ بار دیگر برای آماده‌سازی پرسپولیس به تهران برگردد. هرچند مدیران پرسپولیس بعد از قهرمانی در جام حذفی اعلام کردند برانکو سال بعد هم مربی سرخ‌پوشان خواهد بود، اما هنوز هواداران این تیم نگران این موضوع هستند. جدایی برانکو از پرسپولیس می‌تواند قهرمان سه دوره لیگ برتر را درگیر یک بحران بزرگ کند. آنچه معلوم است برانکو از شرایط فعلی راضی نیست. او در مصاحبه‌ای هم اعلام کرد که ابتدا باید تکلیف مسائل مالی سال گذشته مشخص شود تا بعد از آن درباره آینده‌اش در پرسپولیس وارد مذاکره شود.

اما چرا تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد و سه سال پیاپی هم قهرمان لیگ شده، نمی‌تواند دستمزد بازیکنان و مربیانش را پرداخت کند؟ بی‌شک مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن این شرایط است. تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران و فشار این کشور بر بنگاه‌های اقتصادی و بانکی جهان باعث شد FIFA و AFC نتوانند پاداش‌های پرسپولیس را پرداخت کنند. همین موضوع سبب شد پرسپولیس با مشکلات مالی متعددی روبه‌رو شود. از طرف دیگر هم نمایندگان مجلس قانونی را به تصویب رساندند که طی آن دولت و وزارت ورزش اجازه ندارند به سرخابی‌های پایتخت کمک مالی کنند. مدیران پرسپولیس به همین خاطر باید تلاش کنند از راه‌های دیگر درآمدزایی و مشکلات مالی را برطرف کنند.

با بالا رفتن قیمت دلار در کشور شرایط برای ورزش ایران سخت شد. اردوهای خارجی رشته‌های ورزشی لغو شد و نحوه پرداخت پاداش ورزشکاران قهرمان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی تغییر کرد. فدراسیون فوتبال هم نتوانست اردوی مناسبی برای تیم‌های ملی تدارک ببیند. گرانی ارز بر روند برنامه‌ریزی باشگاه‌های فوتبال از جمله پرسپولیس و استقلال هم تاثیر گذاشت. مدیران پرسپولیس در این‌ بین سعی کردند ارز دولتی بگیرند، اتفاقی که عملاً رخ نداد و شرایط برای آنها پیچیده‌تر شد.

چرا استقلال پول دارد، اما پرسپولیس ندارد؟

یک سوال این روزها ذهن هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده است. چرا استقلال می‌تواند بازیکن خارجی بگیرد، قرارداد میلیون دلاری مربی‌اش را فسخ کند، با یک مربی ایتالیایی مذاکره کند و قرارداد بازیکنان گران‌قیمتی چون پاتوسی را تمدید کند، اما قهرمان لیگ برتر نمی‌تواند دستمزد مربی خودش را بپردازد؟

پرسپولیس در شرایطی قهرمان لیگ برتر شد که برخی از تیم‌های لیگ، آن‌ها را محکوم‌ به حکومتی بودن کردند. این تیم‌ها اعتقاد داشتند پرسپولیس از جانب وزارت ورزش و شخص وزیر حمایت می‌شود و همین موضوع هم در موفقیت‌های پرسپولیس تاثیر داشته است؛ اتهامی بزرگ که می‌تواند فوتبال ایران را درگیر مشکلات زیادی کند. اما اگر پرسپولیس وابسته به دولت است و به لطف همین موضوع هم قهرمان لیگ شده، چرا در پرداخت مطالبات مربی خودش با مشکل روبه‌روست؟ چرا تیم قهرمان لیگ برتر، جام حذفی و نایب‌قهرمان آسیا نمی‌تواند دستمزد بازیکنانش را پرداخت کند؟

مدیرانی که توانایی مدیریت پرسپولیس را ندارند

بی‌شک ریشه همه مشکلات پرسپولیس در مدیریت این تیم است. مدیران پرسپولیس این روزها بیشتر از عمل، مصاحبه می‌کنند و هر روز هم از ارائه پیشنهاد تمدید قرارداد با برانکو خبر می‌دهند. این اتفاق در عمل رخ نداده است. شاید نگرانی هواداران پرسپولیس بی‌مورد نباشد. شاید فینال جام حذفی آخرین باری بود که هواداران پرسپولیس برانکو را روی نیمکت خودشان دیدند. شاید روزهای خوش سرخ‌های پایتخت به پایان رسیده و پرسپولیسی‌ها باید منتظر یک زمستان طولانی باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها