کد خبر: 309929
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۴:۴۲:۰۰
| |

رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به سفر وزیر خارجه تاجیکستان به کشورمان مطرح کرد؛

شکست توطئه صهیونیستی در تخریب روابط میان تاجیکستان و ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است سفر وزیر خارجه تاجیکستان به ایران بعد از 4 سال سردی روابط اقدام نویدبخشی جهت توسعه روابط دوجانبه است.

شکست توطئه صهیونیستی در تخریب روابط میان تاجیکستان و ایران
کد خبر: 309929
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۴:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدابراهیم رضایی با اشاره به سفر وزیر خارجه تاجیکستان به کشورمان و دیدار و گفت‌وگو با روحانی و وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پیش از این نیز در جلساتی که با ظریف داشتیم بارها درخواست داشتیم مشکلات ایران و تاجیکستان برطرف شده و سوءتفاهمی که آنها پیدا کرده اند رفع شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره سوءتفاهمی که برای طرف تاجیکستانی به وجود آمده توضیح داد و اظهار داشت: ظاهرا در منطقه تاجیکستان کودتایی شکل گرفته بود که عناصر اطلاعاتی تاجیک تصور می کردند این اقدام خرابکارانه از سوی نیروهای مورد حمایت ایران صورت گرفته است.

وی افزود: با گذشت زمان این سوءتفاهم برای طرف مقابل مطرح شد و متوجه شدند که ایران نه تنها در چنین اقداماتی دست ندارد بلکه خیرخواه همسایگان خود بوده و از استقلال حکومت آنها حمایت می کند.

رضایی در ادامه با اشاره به روابط عمیق فرهنگی و تاریخی میان دو کشور عنوان کرد: سفر وزیر خارجه تاجیکستان به کشورمان بعد از 4 سال سردی روابط، پیام خوبی به همراه دارد که سوءتفاهم گذشته برطرف شده و اکنون می توانیم توسعه مناسبات داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت توسعه مناسبات با کشورهای مسلمان و همسایه به خصوص کشورهای شمالی، خاطرنشان کرد: ظرفیت های اقتصادی، سیاسی و بین المللی بسیاری میان دو کشور وجود دارد از این رو صهیونیست ها بسیار تلاش کردند تا عامل اصلی توطئه در تاجیکستان را به سمت ما بیاورند و شاید برای دوران کوتاهی موفق به سردی روابط شده باشند اما در نهایت این توطئه با شکست مواجه شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها