کد خبر: 310021
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

تصمیم گوترش برای فروش خانه‌اش در منهتن نیویورک برای جبران کسری بودجه سازمان ملل

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، اعلام کرد قصد داشت خانه خود را در نیویورک برای تامین بخشی از کسر بودجه سازمان ملل برای فروش بگذارد.

تصمیم گوترش برای فروش خانه‌اش در منهتن نیویورک برای جبران کسری بودجه سازمان ملل
کد خبر: 310021
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، اعلام کرد قصد داشت خانه خود را در نیویورک برای تامین بخشی از کسر بودجه سازمان ملل برای فروش بگذارد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، فرانس 24 خبر داد: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در جمع تعدادی از دیپلمات‌ها این مسئله را مطرح و اعلام کرد: در حال حاضر سازمان ملل متحد 1.5 میلیارد دلار کسری بودجه در بخش عملیات حفاظت صلح دارد و 492 میلیون دلار نیز بودجه عادی این سازمان دچار کسری است که همگی به دلیل عدم پرداخت حق عضویت کشورهای عضو آن به وجود آمده است.

او در این رابطه افزود: اولین کاری که در ژانویه 2017 کردم این بود که از کمیته بودجه سازمان ملل پرسیدم آیا می‌توانم منزلم را برای این کار بفروشم و ادامه دادم این یک واقعیت است و شوخی نیست.

هم‌اکنون ایالات متحده با 852 میلیون دلار بزرگترین بدهکار سازمان ملل است و کشورهای برزیل، ژاپن، ونزوئلا،عربستان سعودی و آرژانتین در رده‌های بعدی قرار دارند.

گفتنی است منزل دبیر کل سازمان ملل متحد با چهار طبقه و یک باغچه مشرف به رودخانه «ایست ریف» در محله اعیان‌نشین «ساتون» در منطقه منهتن واقع است و گفته می‌شود با قیمت 10 میلیون دلار مشتری دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها