کد خبر: 310173
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد:

دهم تیر، زمان اعلام احزاب دارای پروانه فعالیت سیاسی

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه تاکنون 105 حزب شرایط خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند، گفت: تا دهم تیر تمامی احزاب دارای پروانه را اعلام خواهیم کرد و از این تاریخ به بعد، فعالیت سیاسی و انتخاباتی احزابی که شرایط خود را تطبیق نداده‌اند، غیرقانونی خواهد بود.

دهم تیر، زمان اعلام احزاب دارای پروانه فعالیت سیاسی
کد خبر: 310173
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، با بیان اینکه احزابی که دارای پروانه فعالیت بوده و خود را با شرایط قانون جدید احزاب تطبیق داده باشند می‌توانند با اسم و برند خود فعالیت انتخاباتی داشته باشند،گفت:ما در کمیسیون ماده 10 احزاب تا کنون 105 حزب را که شرایط خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند به خانه احزاب معرفی کرده‌ایم. 10 حزب هم در حال طی کردن فرآیند تطبیق خود هستند که در ارائه مدارک خود یا برگزاری مجمع عمومی نواقصی داشتند که به آنها اطلاع داده‌ایم این نواقص را رفع کنند.

وی همچنین بیان کرد: پایان خرداد آخرین زمان برای تکمیل پرونده احزاب بود. البته مجمع عمومی یک حزب هم در اول تیر برگزار می‌شود و بعد از آن ما دیگر هیچ مدرکی از احزاب برای تطبیق با قانون جدید احزاب نمی‌پذیریم. بعد از این تاریخ احزابی که شرایط خود را تطبیق نداده‌اند برای فعالیت سیاسی باید تقاضای تأسیس جدید ارائه کنند و نمی‌توانند با برند قبلی فعالیت کنند و فعالیت آنها در این شرایط غیر قانونی است. ما تا دهم تیر تمامی احزاب دارای پروانه را اعلام خواهیم کرد.

ملانوری درباره شرایط تشکیل جبهه‌های سیاسی اظهار کرد: جبهه یا ائتلاف از سوی تعدادی احزاب دارای پروانه فعالیت شکل می‌گیرد. در قانون آمده است که جبهه یا ائتلاف باید برای زمان مشخص و موضوع مشخص تشکیل شود. کسانی که جبهه یا ائتلاف تشکیل می‌دهند باید اقدام خود را به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب برسانند. البته کمیسیون نقشی در صدور مجوز ندارد و تشکیل جبهه باید فقط به اطلاع کمیسیون برسد و بعد از اطلاع دادن فعالیت جبهه قانونی می‌شود.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در پایان گفت: کمیسیون اگر متوجه شود که در تشکیل جبهه یا ائتلاف خلاف قانون انجام شده است، آن را تذکر داده و در واقع نقش ارشادی دارد.

به گفته ملانوری در روزهای گذشته جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم به مدت یک سال و در موضوع انتخابات و جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی برای فعالیت‌های مختلف از جمله انتخابات با اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم شامل جمعیت ایثارگران انقلاب، جمعیت جانبازان انقلاب، جمعیت وفاداران انقلاب، جمعیت پیشرفت و عدالت انقلاب، جمعیت آبادگران و جمعیت رهپویان انقلاب است و احزابی همچون انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، انجمن اسلامی معلمان، مجمع ایثارگران، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، انجمن اسلامی جامعه پزشکی، حزب ندای ایرانیان، حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران، سازمان عدالت و آزادی و حزب همبستگی ایران اسلامی تشکیل دهنده جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها