کد خبر: 310221
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ۱۱:۳۱:۰۰
| |

با وجود بحران کاغذ، تولید آن ثابت ماند!

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولد کاعذ در سال گذشته تنها 0.3 درصد نسبت به سال 1396 افزایش داشته است.

با وجود بحران کاغذ، تولید آن ثابت ماند!
کد خبر: 310221
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بحران کاغذ از پاییز 1396 آغاز شد و با وجود اینکه در همان سال با ترخیص یک محموله کاغذ از گمرک این بحران تا حدی کنترل شد اما افزایش نرخ ارز بار دیگر این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرد؛ تا جایی که حدود یک سال بعد در پی افزایش بی رویه قیمت کاغذ، صنف ناشران در نامه‌ای به مسئولان دولتی خواستار پیگیری جدی برای حل معضل کمبود و گرانی کاغذ شد.

از طرف دیگر در روزهای آخر اسفند ماه 1397، دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ اعلام کرد که در سال گذشته 37 هزار و 354 تن کاغذ روزنامه‌ای و 218 هزار و 623 تن انواع کاغذ تحریر وارد کشور شده است، اما فقط 6915 تن کاغذ روزنامه‌ای و 13 هزار و 649 تن کاغذ تحریر با حواله معاونت‌های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت ارشاد توزیع شده است به این معنا که سایر مقادیر که با ارز دولتی وارد شده، غیرقانونی توزیع شده است. این معضل در سال جدید نیز ادامه داشت تا جایی که برخی نشریه‌ها و روزنامه‌ها مجبور به کم کردن تعداد صفحات خود شدند.

اخیراً ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران، نیز توجه به تولید داخل را یکی از راهکارهای برطرف شدن مشکلات بازار کاغذ عنوان کرده بود.

با این حال آخرین آمار منتشر شده از تولید کلاهای منتخب صنعتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده نشان می‌دهد که تولید انواع کاغذ در سال 1397 معادل 945 هزار تن بوده که نسبت به تولید 941 هزار و 700 تنی این محصول در سال 1396 تنها 0.3 درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها