کد خبر: 310756
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۷:۱۰:۰۰
| |

پارادوکس ترامپ در قبال ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه 17 خرداد با صدور اطلاعیه‌ای 39 شرکت پتروشیمی ایرانی، زیرمجموعه‌های آنها و نمایندگی‌های فروش این شرکت‌ها در خارج از ایران را تحریم کرد.

حجم ویدیو: 1.71M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 310756
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه 17 خرداد با صدور اطلاعیه‌ای 39 شرکت پتروشیمی ایرانی، زیرمجموعه‌های آنها و نمایندگی‌های فروش این شرکت‌ها در خارج از ایران را تحریم کرد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا: انتظار داریم با تحریم این شبکه، شریان‌های اصلی تامین مالی فعالیت‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قطع شود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، پس از اعلام تحریم‌های جدید ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، طی پیامی در توییتر نوشت: فشار حداکثری بر ایران ادامه دارد.

ایالات متحده در یک سال اخیر فشار بر جمهوری اسلامی ایران را با خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها افزایش داده است.

یک مقام سابق صندوق خزانه‌داری آمریکا: آخرین اقدامات دولت آمریکا برای تحت فشار قرار دادن بیشتر اقتصاد ایران می‌تواند تاثیر کمی در آینده این کشور داشته باشد، زیرا شرکت‌های غیرآمریکایی پیش از این تجارت خود را با بخش پتروشیمی ایران به دلیل تحریم‌ها متوقف کرده بودند.

سوزان مالونی، یکی از تحلیلگران اتاق فکر موسسه بروکینگز واشنگتن، تحریم‌های جدید را اقدام زائدی توصیف کرد که با هدف القای این برداشت که تعامل با کل اقتصاد ایران ممنوع است، تعمداً وضع شده‌اند. به گفته او اثر خالص این اقدام نسبتاً ناچیز خواهد بود.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای ترامپ برای مذاکره با ایران ثابت شود. جهان باید در مقابل نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین‌الملل با ابزار تحریم توسط آمریکا واکنش نشان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها