کد خبر: 311062
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۲:۴۴:۳۸
| |

برگزاری تظاهرات ضددولتی در آلبانی

هزاران نفر از حامیان احزاب مخالف در آلبانی با برگزاری تظاهرات، استعفای نخست‌وزیر این کشور و برگزاری انتخابات جدید را خواستار شدند.

برگزاری تظاهرات ضددولتی در آلبانی
کد خبر: 311062
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۲:۴۴:۳۸

اعتمادآنلاین| طرفداران احزاب مخالف دولت آلبانی روز گذشته (شنبه) با برگزاری تظاهرات، استعفای «ادی راما» نخست‌وزیر این کشور را خواستار شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، چندین هزار تظاهرات‌کننده پوسترهایی را به دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «راما برو» یا اینکه «کاری بکن».

بنا بر این گزارش، اعتراضات ضددولتی با ورود نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد و معترضان به سمت نیروهای پلیس ترقه و بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند و پلیس نیز با پمپ‌های فشارقوی آب و گاز اشک‌آور پاسخ معترضان را داد.

«لولزیم باشا» رهبر حزب دموکرات آلبانی در اظهاراتی که با استقبال معترضان روبرو شده، روز گذشته اعلام کرد که انتخابات محلی 30 ژوئن (9 تیرماه) که توسط معترضان تحریم شده بود، با حکم ریاست‌جمهوری لغو شده است

او تصریح کرد که اعتراضات تا زمان برکناری ادی راما همچنان ادامه خواهد داشت و هیچ بحثی درباره خلع وی از قدرت وجود ندارد و این مسئله غیرقابل مذاکره است.

طبق این گزارش،‌ تظاهرات روز شنبه بعد از آن برگزار شد که یک روزنامه آلمانی مطلبی را از فایل‌های صوتی افشا شده منتشر کرد که نشان می‌داد که یک قاچاقچی مواد مخدر در «دورس» به مقامات حزب سوسیال گفته است که چطور قصد دارد به یکی از دوستانش کمک کنند تا نماینده پارلمان شود.

باشا تصریح کرد که این فایل صوتی، سندی بر ادعاهایی است مبنی بر اینکه چطور حزب سوسیال راما در انتخابات پارلمانی 2017 تقلب کردند و توانستند برای دومین بار قدرت را به دست گیرند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها