کد خبر: 311762
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مشکلات اقتصادی در حضور مردم پای صندوق‌های رای بی‌تاثیر نیست/ باید به شرایط اقتصادی و معیشت مردم توجه بیشتری کرد

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی بر کاهش حضور مردم در عرصه انتخابات، گفت: مشکلات اقتصادی در حضور مردم پای صندوق‌های رای بی‌تاثیر نیست، اما این تاثیر چشمگیر نخواهد بود که نسبت به اصل حاکمیت و عدم حضور مردم احساس خطر کنیم.

مشکلات اقتصادی در حضور مردم پای صندوق‌های رای بی‌تاثیر نیست/ باید به شرایط اقتصادی و معیشت مردم توجه بیشتری کرد
کد خبر: 311762
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، طی گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، درباره میزان حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: هنوز زود است که بخواهیم در این‌باره اظهار نظر کنیم، چون هنوز آرایش سیاسی و جبهه‌بندی سیاسی شکل نگرفته است و باید زمان بگذرد تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

او در خصوص راهکار افزایش حضور مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد: اگر ما به مردم دروغ نگوییم و با آنها شفاف و روراست باشیم و توان‌مان را به مردم بگوییم، مطمئناً با توجه به اینکه مردم ما بالیاقت هستند و فرق بین خادم و خائن را تشخیص می‌دهند، در انتخابات حضور پررنگی خواهند داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: تاکنون 40 سال از انقلاب گذشته است، اما هر زمان شرایط ایجاب کرده که مردم در صحنه حضور داشته باشند با تمامی مشکلات آمده‌اند، همان‌طور که در راهپیمایی روز قدس هم حضور مردم را دیدید. این‌گونه نیست که مردم همه را به یک چشم نگاه کنند. هر کسی بیشتر به آنها توجه و خدمت کند و از واژه‌های پوپولیستی استفاده نکند و به دنبال دور زدن مردم نباشد، مردم به او رای می‌دهند. مردم یک عده را قبول دارند و یک عده را قبول ندارند و قطعاً در انتخابات حاضر می‌شوند و به کسانی که قبول‌شان دارند رای می‌دهند.

کمالی‌پور، ضمن اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی بر کاهش حضور مردم در عرصه انتخابات، گفت: مشکلات اقتصادی در حضور مردم پای صندوق‌های رای بی‌تاثیر نیست، اما این تاثیر چشمگیر نخواهد بود که نسبت به اصل حاکمیت و عدم حضور مردم احساس خطر کنیم.

او ادامه داد: زمان زیادی داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و نگاه مردم را تغییر دهیم. باید به شرایط اقتصادی و معیشت مردم توجه بیشتری کرد. اگر به نحو صحیح از منابع‌مان استفاده کنیم، می‌توانیم گرفتاری‌های معیشتی مردم را برطرف کنیم. اگر دست عده‌ای را که همه چیز را برای خود می‌خواهند از بیت‌المال کوتاه کنیم، می‌توانیم جواب خواسته‌های مردم را بدهیم.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سیاست لازم و ملزوم یکدیگر هستند و به هم گره خورده‌اند. اگر اقتصاد را نجات دادیم، در سایه اقتصاد سیاست معنا و مفهوم می‌یابد، فرهنگ متبلور می‌شود و اجتماع جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها