کد خبر: 311779
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۶:۴۵:۵۲
| |

محسن هاشمی، رییس شورای‌شهر تهران:

ولایت‌فقیه را نه تقدیس کنیم و نه تخریب

محسن هاشمی، رییس شورای‌شهر تهران نوشت: نه تقدیس و غلو رهبری موجب تعمیق و تقویت رابطه می‌شود و نه تخریب و تضعیف ولایت‌فقیه موجب تقویت ایران می‌شود.

ولایت‌فقیه را نه تقدیس کنیم و نه تخریب
کد خبر: 311779
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۶:۴۵:۵۲

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی، رییس شورای‌شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: همانگونه که در همه امور افراط، تفریط، تندروی و کندروی، مذموم و ناپسند است؛ در تعامل و رابطه با رهبر انقلاب نیز اعتدال و میانه‌روی بر افراط و تفریط ترجیح دارد.

از ابتدای انقلاب اسلامی، شاهد تقدیس، تملق و غلو در مورد رهبری امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای از سوی جریانات تندرو بوده‌ایم.

همچنین در برابر، جریاناتی نیز براساس منافع خود، به دنبال تضعیف، تخریب و تصغیر جایگاه ولایت‌فقیه و رهبری نظام بوده‌اند که نتیجه عملکرد هر دو این جریانات که در جناح‌های راست و چپ متغیر بوده، به زیان منافع ملی و برخلاف موازین اسلامی و علمی است.

باید بپذیریم که بهترین شکل ارتباط رهبری نظام با مردم، در واقع‌بینی، انصاف و در نظر گرفتن مصالح جامعه تحقق می‌یابد.

نه تقدیس و غلو رهبری موجب تعمیق و تقویت رابطه می‌شود و نه تخریب و تضعیف ولایت‌فقیه موجب تقویت ایران می‌شود.

ولی فقیه نیز مانند هر انسان دیگری است و اگرچه دانش فردی، مشاوره و بررسی‌های کارشناسی و لطف الهی موجب کاهش اشتباه‌های او می‌شود؛ اما در آموزه‌های دینی هیچ حاکمی خود را نباید بری از خطا و اشتباه بداند.

به همین دلیل، هم امام راحل و هم رهبر انقلاب، در مواردی به اشتباه‌های خود اشاره و از خداوند و مردم تقاضای بخشش کرده‌اند که این الگویی برای همه مسئولان ما برای خطاپذیر دانستن خود و تامل و تعمق بیشتر در تصمیم‌هاست.

باید بدانیم که مصلحت کشور در کاهش اختلافات و تنش‌ها در داخل کشور و افزایش وحدت، همدلی و خدمت‌رسانی به مردم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها