کد خبر: 312247
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۷:۲۱:۴۹
| |

رهبر تایوان:

دولت هنگ‌کنگ به حرف مردمش گوش کند

تسای اینگ-ون، رهبر تایوان اعلام کرد: تظاهرات هنگ کنگ نشان می‌دهد که نظام «یک کشور، دو سیستم» نمی‌تواند کارایی داشته باشد.

دولت هنگ‌کنگ به حرف مردمش گوش کند
کد خبر: 312247
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۷:۲۱:۴۹

اعتمادآنلاین| تسای اینگ-ون، رهبر تایوان در جمع خبرنگاران گفت: دولت هنگ‌کنگ باید به حرف مردمش گوش کند و قانونی را که منجر به چنین تظاهراتی شده را تصویب نکند. او نیز خواهان پیوستن تایوان به نظام مشابه هنگ کنگ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تسای اینگ-ون، رهبر تایوان اعلام کرد: این تظاهرات نشان می‌دهد که این تنظیمات درست کار نمی‌کند.

روز نهم ژوئن، بیش از یک میلیون نفر در خیابان‌های هنگ‌کنگ به تظاهرات علیه اصلاحیه قانون استرداد پرداختند. این قانون در صورت تصویب، مجوز انتقال پناهندگان و فراریان را به مقامات قضایی دولت‌هایی که هنگ‌کنگ روابط خوبی با آن‌ها ندارد - از جمله سرزمین اصلی چین - فراهم می‌کند. تظاهرات هنگ‌کنگ هنوز در حال اوج گرفتن است.

در همین رابطه حساب وزارت امور خارجه تایوان در توییتر به نقل از وزیر امور خارجه این منطقه پیام توییتری زیر را منتشر کرد: «من با صدها هزار نفر در هنگ‌کنگ که علیه لایحه استرداد و برای حاکمیت قانون مبارزه می‌کنند همراه‌ هستم. تنها نیستید و تایوان هم‌صدای شماست و اراده مردم پیروز خواهد شد».

در حال حاضر هنگ‌کنگ برای هفته‌های متعددی است که در وضعیت ناآرامی به دلیل اصلاحیه قانون استرداد به سر می‌برد؛ اصلاحیه‌ای که چهارشنبه باید به رای گذاشته می‌شد اما با ایجاد اختلال معترضان در مراکز حکومتی و فرماندهی هنگ‌کنگ، رای‌گیری به زمان دیگری که اعلام خواهد شد، موکول شده‌ است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها