کد خبر: 312445
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

آمریکا به دنبال 20 داعشی آمریکایی‌تبار

سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی به دنبال انتقال 20 داعشی آمریکایی‌تبار هستند که گفته می‌شود در عراق یا سوریه حضور دارند.

آمریکا به دنبال 20 داعشی آمریکایی‌تبار
کد خبر: 312445
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی به دنبال انتقال 20 داعشی آمریکایی‌تبار دیگر هستند که گفته می‌شود در عراق یا سوریه حضور دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، نیویورکر طی گزارشی در این‌باره خبر داد: از سرنوشت دو زن تبعه آمریکا، که به همراه فرزندان‌شان به این کشور بازگردانده شده‌اند، خبری در دست نیست و سازمان‌های امنیتی این کشور آنها را به نقطه نامعلومی منتقل کرده‌اند.

این مجله در عین حال به نقل از منابع خود خبر داد: اکثر آمریکایی‌های زن و مردِ بازگردانده‌شده به آمریکا از طریق وکلای مدافع خود معامله با دادستانی را پذیرفتند و در مقابل اعتراف به گناهکار بودن از تخفیف برخوردار شدند، اما یک آمریکایی حاضر نشد معامله کند و بعد از محاکمه به 20 سال زندان محکوم شد.

مارک ریموندی، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا، نیز خبر داد: داعشی‌های بازگردانده‌شده به آمریکا محاکمه و برخی از آنها هم آزاد شده‌اند، اما یافتن بقیه آنها در اردوگاه‌های نگهداری داعشی‌ها در عراق و سوریه کار بسیار دشواری است، زیرا بسیاری از آنها از نام مستعار و کنیه همچون «ابو الولید» استفاده می‌کنند و زنان آنها هم نام‌هایی همچون «ام احمد» دارند، از این رو مشخص کردن هویت واقعی آنها دشوار است.

با این حال، به نوشته این مجله، دست‌کم 20 تبعه آمریکا در این اردوگاه‌ها شناسایی شده‌اند که نیمی از آنها در صفوف داعش مشغول جنگ بوده‌اند و اکنون تلاش‌هایی به منظور اطمینان ازهویت آنها برای فراهم کردن زمینه تحویل و انتقال‌شان به خاک آمریکا در حال انجام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها