کد خبر: 312774
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید؛

تاثیر حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان بر بازار نفت

شرایط بازار نفت تا روز پنجشنبه، 23 خرداد، بر مدار کاهش بود، اما حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان، ریسک بازار نفت را افزایش داد تا قیمت نفت در این روز بیش از سه درصد افزایش پیدا کند و به بیش از 62 دلار به ازای هر بشکه برسد.

حجم ویدیو: 1.46M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48 دانلود ویدیو
کد خبر: 312774
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اصغرزاده- در پی انفجار دو نفتکش در دریای عمان، قیمت نفت شاخص برنت در روز پنجشنبه 23 خرداد حدود چهار درصد افزایش یافت و به بالای 62 دلار رسید.

کشتی «آلتر فرانت» متعلق به نروژ که حامل 75 هزار تُن «نفتا» از قطر به مقصد تایوان بود و کشتی «کوکوکا کاریجس» ژاپن نیز با بار متانول عربستان، در دریای عمان هدف اتفاقی مشکوک به حمله قرار گرفتند.

قیمت نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت نیز در پی این حادثه با بیش از سه درصد افزایش به نزدیک 53 دلار صعود کرد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی روز شنبه، 25 خرداد، نیز با افزایش همراه بود. قیمت نفت خام برنت در این روز با 1.14 درصد افزایش به 62 دلار و یک سنت رسید.

اوج‌گیری قیمت نفت در این روزها در حالی اتفاق افتاد که روز چهارشنبه 23 خرداد به خاطر افزایش ذخایر استراتژیک نفت آمریکا و شدت گرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت چهار درصد افت پیدا کرده بود.

هیروشیگه سکو، وزیر تجارت و صنعت ژاپن، اعلام کرد حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان خللی در بازار عرضه انرژی و نفت ایجاد نخواهد کرد.

اردیبهشت امسال نیز چهار کشتی تجاری، از جمله یک نفتکش عربستان و یک کشتی باری نروژ، در نزدیکی آب‌های امارات مورد حمله قرار گرفتند و آن زمان نیز قیمت نفت برای چند روز حدود پنج درصد اوج گرفت، اما دوباره فروکش کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها