کد خبر: 313029
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد

جابه‌جایی‌های داغ در کمیسیون‌های بهارستان/ جبران شکست امیدی‌ها در انتخابات هیات‌رئیسه مجلس

کشمکش‌های سیاسی میان سه فراکسیون مجلس در اجلاسیه چهارم نتایج به دور از انتظاری را رقم زد. دو کمیسیونی که پیش از این در دست ولایی‌ها بود به امید رسید.

جابه‌جایی‌های داغ در کمیسیون‌های بهارستان/ جبران شکست امیدی‌ها در انتخابات هیات‌رئیسه مجلس
کد خبر: 313029
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، بهداشت و درمان و امنیت ملی و سیاست خارجی قرار بود امروز برگزار شود، اما در این میان تنها انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، کشمکش‌های سیاسی میان سه فراکسیون مجلس در اجلاسیه چهارم نتایج به دور از انتظاری را رقم زد؛ دو کمیسیونی که پیش از این در دست ولایی‌ها بود به امید رسید.

پیروزی غیرقابل پیش‌بینی حضرتی در دوئل ریاست کمیسیون اقتصادی

الیاس حضرتی، نماینده تهران، توانست در اجلاسیه چهارم رئیس شش‌ساله کمیسیون اقتصادی مجلس را شکست دهد و بر صندلی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تکیه بزند.

بازپس‌گیری کمیسیون بهداشت از ولایی‌ها

علی نوبخت حقیقی که ریاست کمیسیون بهداشت و درمان را در سال‌های اول و دوم مجلس دهم برعهده داشت، سال گذشته این صندلی را از دست داده بود و حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت، در اجلاسیه سوم شد؛ اما حالا علی نوبخت بار دیگر بر صندلی ریاست کمیسیون تکیه زد.

آموزش، صندلی‌ای که امیدی‌ها از دست دادند

در حالی که در اجلاسیه سوم محمدرضا عارف توانسته بود رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شود، اما در اجلاسیه چهارم از کاندیداتوری اعلام انصراف کرد و فاطمه سعیدی از میان امیدی‌ها کاندیدا شد که نتوانست در رقابت با محمدمهدی زاهدی پیروز شود و صندلی ریاست را به ولایی‌ها واگذار کرد.

سعیدی 9 رای در قبال 12 رای محمدمهدی زاهدی کسب کرد.

با شکست خدادادی، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی شد

حواشی مربوط به پرونده زهرا نویدپور را شاید بتوان مهم‌ترین دلیل شکست سلمان خدادادی دانست. عبدالرضا عزیزی که پیش از این هم ریاست کمیسیون اجتماعی را در سال اول مجلس دهم برعهده داشت توانست بار دیگر سکاندار کمیسیون اجتماعی شود.

حواشی ادامه‌دار انتخاب رئیس کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دلیل به حد نصاب نرسیدن امروز تشکیل نشد، و قرار است انتخابات این کمیسیون روز سه‌شنبه برگزار شود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه و مجتبی ذوالنوری دو کاندیدای نهایی ریاست کمیسیون امنیت ملی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها