کد خبر: 313317
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۵:۱۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از گزینه‌های جانشینی برانکو

چه کسی جانشین برانکو می‌شود: دایی، قطبی یا گل‌محمدی؟

مدیران پرسپولیس هنوز در شوک جدایی برانکو هستند، اما آنها تنها چند روز فرصت دارند تا وضعیت نیمکت تیم‌شان را مشخص کنند و از این بیشتر منفور هواداران پرسپولیس نشوند.

چه کسی جانشین برانکو می‌شود: دایی، قطبی یا گل‌محمدی؟
کد خبر: 313317
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ برانکو با الاهلی عربستان به توافق رسید . خبری که هواداران و مدیران پرسپولیس را شوکه کرد. فاتح جام‌های بی‌شمار به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از پرسپولیس رفت تا ضعف مدیریت در پرسپولیس بیشتر از پیش عیان شود. مدیران پرسپولیس در این سال‌ها پشت نتایج خوب تیم برانکو پنهان‌ شده بودند و حالا با رفتن برانکو چهره اصلی‌شان مشخص‌ شده است.

هرچند مدیران پرسپولیس مقصر اصلی این اتفاق هستند و باید در اسرع وقت استعفای خودشان را تحویل وزارت ورزش کنند، اما قبل از آن باید انتخاب مربی اولویت اصلی آنها باشد. قهرمان لیگ برتر بدون مربی است و لیگ هم به‌ زودی آغاز می‌شود؛ اکثر تیم‌ها تمرین پیش‌فصل خودشان را به‌ زودی آغاز می‌کنند و مدیران پرسپولیس باید هرچه سریع‌تر جانشین برانکو را معرفی کنند.

اما گزینه‌های پرسپولیس برای جانشینی برانکو چه کسانی هستند؟

افشین قطبی؛ گزینه‌ای که برانکو را عصبانی کرد

اولین گزینه مربیگری پرسپولیس افشین قطبی است. مربی‌ای که سابقه قهرمانی با پرسپولیس را در لیگ برتر دارد. قطبی سال 86 توانست نتایج خوبی با پرسپولیس بگیرد، اما بعد از آن هر کجا رفت کارنامه موفقی از خود به‌ جا نگذاشت. او در ژاپن، ویتنام و استرالیا و این اواخر در فولاد خوزستان موفق نبود. حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که محسن خلیلی، سرپرست باشگاه پرسپولیس، بعد از خروج برانکو از ایران با این مربی وارد مذاکره شده و برخی هم ادعا کرده‌اند یکی از دلایل جدایی برانکو، مذاکره با افشین قطبی است.

علی دایی؛ مردی که دیگر در پرسپولیس محبوب نیست

در سال‌های نه‌چندان دور، زمانی که پرسپولیس نمی‌توانست بازی خوبی از خودش به نمایش بگذارد، استادیوم آزادی یک‌صدا نامش را فریاد می‌زد، اما حالا دیگر خبری از آن تشویق‌ها نیست. حالا محبوبیت علی دایی تبدیل به نفرت شده است. بعد از مشت‌های گره‌کرده علی دایی برابر برانکو، پس از درگیری‌های هواداران پرسپولیس با او، بعد از صحبت‌های محمد دایی درباره پرسپولیس، هواداران از او رو برگرداندند. آنها برای نشان دادن نفرت‌شان از دایی، شروع به تشویق علی کریمی کردند. دایی همان زمان فهمید که راه بازگشتش به پرسپولیس دیگر مثل گذشته هموار نیست. حالا هواداران پرسپولیس کمپین ما دایی را نمی‌خواهیم راه انداخته‌اند، اما نظر مدیران پرسپولیس چیز دیگری است. علی دایی اکنون یکی از گزینه‌های اصلی هدایت پرسپولیس است.

یحیی گل محمدی؛ دوست‌داشتنی و زیبا

یکی از هواداران پرسپولیس نوشته: «فقط حضور یحیی گل‌محمدی به‌ عنوان سرمربی میتونه غم نبود برانکو رو از دلم ببره.» بدون تردید یحیی گل محمدی محبوب‌ترین مربی فوتبال ایران بین هواداران پرسپولیس است. او در پدیده نشان داد که می‌تواند بهترین بازی‌ها را از بازیکنانش بگیرد. پدیده زیر نظر یحیی بیشترین پاس را در زمین مسابقه ردوبدل کرده و بازیکنان جوانش لذت تماشای یک بازی جذاب را به هواداران فوتبال هدیه کردند.

هرچند یحیی در اولین حضورش در پرسپولیس موفق نبود، اما همان زمان ثابت کرد یک مربی صاحب سبک است و حرف‌های زیادی برای گفتن در فوتبال ایران دارد. یحیی به‌ تازگی قراردادش با پدیده را تمدید کرده، اما یکی از گزینه‌های اصلی مدیران پرسپولیس برای جانشینی برانکو است. خبرهایی به گوش می‌رسد که بندی در قرارداد او با پدیده وجود دارد که اگر از پرسپولیس پیشنهاد داشته باشد، می‌تواند قراردادش را فسخ کند. باید منتظر ماند و دید آیا یحیی گل‌محمدی قراردادش با پدیده را به خاطر پرسپولیس فسخ می‌کند یا خیر.

گزینه‌های خارجی پرسپولیس

صبح امروز خبرهایی مطرح شد که مدیران پرسپولیس تلاش دارند با گزینه‌های خارجی هم وارد مذاکره شوند. هنوز نام فرد خاصی مطرح نشده، اما پرسپولیسی‌ها قول داده‌اند یک مربی در حد برانکو یا بالاتر از او به پرسپولیس بیاورند. بی‌شک آمدن دوباره مربیانی چون زلاتکو کرانچار و مانوئل ژوزه دردی از دردهای پرسپولیس دوا نخواهد کرد. ایرج عرب و دوستانش در باشگاه پرسپولیس باید بدانند که این باشگاه نیاز به مربیانی بزرگ‌تر از برانکو دارد و گزینه‌های دم‌دستی و همیشگی دلالان فوتبال به درد قهرمان فوتبال ایران نمی‌خورد.

فرصت کوتاه مدیران پرسپولیس

مدیران پرسپولیس هنوز در شوک هستند و چند روزی زمان می‌برد تا از این وضعیت خارج شوند، اما نکته مهمی که آنها باید بدانند این است که زمان کمی تا آغاز لیگ باقی‌ مانده و پرسپولیس باید از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند. آنها تنها چند روز فرصت دارند وضعیت نیمکت تیم‌شان را مشخص کنند تا از این بیشتر منفور هواداران پرسپولیس نشوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها