کد خبر: 313375
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۳:۴۰
| |

بورس از فرابورس عقب ماند

اگرچه امروز نماگر اصلی بورس تهران با کاهش روبرو شد و از رکورد جدید باز ماند، اما شاخص کل فرابورس توانست با 32 واحد رشد تراز 3000 واحدی را برای اولین بار در تاریخ بازار سرماه پشت سر بگذارد. همچنین ارزش معاملات بورس توانست رقم 2,000 میلیارد تومان را رد کند.

بورس از فرابورس عقب ماند
کد خبر: 313375
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۳:۴۰

اعتمادآنلاین| در حالی ارزش معاملات بورس تهران به بیش از 2,000 میلیارد تومان می‌رسد که امروز دومین عرضه اولیه بورس انجام شد. این موضوع سبب شده توجه معامله‌گران بیشتر شود و مقداری نقدینگی تازه به بازار آید هرچند که بسیاری از سهامداران برای شرکت در این عرضه اولیه اقدام به عرضه بخشی از پرتفوی خود کردند.

پس از چندین روز رکوردشکنی پیاپی شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز این شاخص 59 واحد افت کرد و به تراز 238 هزار و 160 واحدی بازگشت همچنین شاخص کل هم‌وزن با 841 واحد کاهش به رقم 57 هزار و 335 واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با 805 واحد افت رقم 267 هزار و 389 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب 40 و 131 کاهش یافتند.

شرکت ارتباطات سیار ایران به تنهایی 230 واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشت پس از این نماد مخابرات ایران، ایران خودرو و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تأثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار داشتند.

در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 447 واحد تأثیر افزایشی سعی کرد از رشد شاخص‌های بازار سرمایه جلوگیری کند. هم جهت با این نماد پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی خارک و گروه مپنا 140، 130 و 93 واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی ارزش معاملات به کمتر از 130 میلیارد تومان رسید و بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد.

پس از آن گروه خودرو با 117 میلیارد تومان ارزش معاملات دومین گروه از نظر ارزش معاملات شد. امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات روند قیمت‌ها عمدتاً کاهشی بود به طوری که بیشتر سهم‌های این گروه بیش از چهار درصد افت قیمت را تجربه کرده بودند.

در گروه محصولات شیمیایی که بیشترین ارزش معاملات را داشت، نوسان قیمت بیشتر سهم‌ها کمتر از 2.5 درصد بود، اما تعدادی توانستند تا چهار درصد هم نوسان داشته باشند.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای بیشتر سهم‌ها با افزایش قیمت مواجه شدند و این ارزش این گروه به 48 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم 2,048 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 3.5 میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

اما آیفکس نیز امروز 32 واحد رشد کرد و برای اولین بار در تاریخ بورس توانست کانال 3000 واحدی را پشت سر بگذارد و به رقم 3018 واحدی می‌رسد. ارزش معاملات فرابورس ایران به 930 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد 1.3 میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها