کد خبر: 313906
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۱:۳۲:۳۰
| |

ادعاهای واهی یک مقام سعودی علیه ایران

نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب و سفیر این کشور در مصر در یک سخنرانی مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی و حمایت موشکی این کشور از انصارالله یمن شد.

ادعاهای واهی یک مقام سعودی علیه ایران
کد خبر: 313906
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۱:۳۲:۳۰

اعتمادآنلاین| اسامه بن احمد نقلی، سفیر عربستان در مصر و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب در سخنرانی خود در شانزدهمین دوره اجلاس همکاری عربی- چینی که در کشور امارات برگزار شد ضمن طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش تخریبی ایران در یمن و حمایت موشکی از حوثی ها برای هدف قرار دادن عربستان و گذرگاه‌های آبی مانع تلاش عربستان و ائتلاف عربی برای حل بحران یمن نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حملات اخیر انصارالله یمن به فرودگاه بین المللی ابها مدعی شد که این اتفاقات نشان‌دهنده دستیابی حوثی ها به سلاح جدید وتداوم حمایت‌های ایران از تروریسم و نقض قوانین بین‌المللی است.

سفیر عربستان در مصر با طرح ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی ادعا کرد که این اقدامات ایران نقض قوانین بین‌المللی، نقض اصل حسن همجواری و نقض حاکمیت کشورها هستند.

او آن‌چه آن را دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی و تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و جهان و همچنین ایجاد اختلافات مذهبی و فرقه گرایی در کشورهای عربی از جمله حمایت تسلیحاتی از شبه‌نظامیان تروریستی در منطقه می‌خواند را محکوم می‌کنیم و گفت: ما با قدرت در برابر تلاش‌های ایران و یا بازوهای آن در منطقه برای هدف قرار دادن امنیت نیروگاه‌های آبی در خلیج (فارس) و دیگر گذرگاه‌های آبی می‌ایستیم.

این مقام سعودی در پایان گفت که امیدواریم همکاری با ایران براساس احترام متقابل و همکاری‌های مثبت برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها