کد خبر: 314261
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۷:۲۸:۳۴
| |

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

واردات کالا در سه ماهه نخست امسال 70 درصد افزایش یافت

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال واردات کالاهای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 70 درصد افزایش یافت.

واردات کالا در سه ماهه نخست امسال 70 درصد افزایش یافت
کد خبر: 314261
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۷:۲۸:۳۴

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی تمرچین پیرانشهر و در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این افزایش واردات کالاهای اساسی نشان می دهد که دولت برای تامین این کالاها بیشتر از سال قبل هزینه کرده است.

وی افزود: دولت برنامه ریزی های لازم را برای تأمین کالاهای اساسی مردم انجام داده است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دولت پیش بینی لازم جهت تأمین ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای های اساسی را انجام داده است و هیچ مشکلی در زمینه تأمین ارز مورد نیاز واردات برای کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی در خصوص هدف از بازدید خود از مرز رسمی تمرچین در جنوب آذربایجان غربی را حل مشکلات پیرامون مراودات اقتصادی در این مرز عنوان کرد و گفت: مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی در این مرز رسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رحمانی افزود: در این بازدید ضمن بررسی مشکلات، راهکارهای مناسب و عملیاتی با حضور بهره برداران اتخاذ می‌شود تا موانع پیش روی فعالان اقتصادی در این مرز به زودی رفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت قبل از سفر به پیرانشهر نیز از بازارچه مرزی «کیله» سردشت بازدید و در جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی این شهرستان بر تبدیل شدن این بازارچه به مرز رسمی تاکید کرد.

پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و در 12 کیلومتری پیرانشهر قرار دارد و یکی از مرزهای فعال در حوزه ترازیت کالا در غرب کشور به شمار می‌رود که بعد از گمرک بازرگان که در شهرستان ماکو قرار دارد به عنوان فعال‌ترین و با اهمیت‌ترین مرز کشور شناخته می‌شود.

رحمانی در جریان این سفر، ضمن بازدید از واحدها و طرح‌های صنعتی شهرستان پیرانشهر، در جلسه‌ای با فعالان اقتصادی این شهرستان در فرمانداری پیرانشهر شرکت می‌کند تا پای صحبت این فعالان اقتصادی بنشیند و از نزدیک در جریان مهمترین مسائل و مشکلات آنان قرار بگیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها