کد خبر: 314275
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۸:۱۱:۵۱
| |

سفر وزیر خارجه عراق به عمان

محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق فردا جمعه به مسقط سفر می‌کند.

سفر وزیر خارجه عراق به عمان
کد خبر: 314275
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۸:۱۱:۵۱

اعتمادآنلاین| محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق از سفر خود به مسقط در روز جمعه خبر داد و در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت فردا برای دیدار با یوسف بن علوی وزیر خارجه سلطان‌نشین عمان و تکمیل رایزنی‌هایی که هفته گذشته در بغداد درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و توافق درباره نقشه راهی که اساس مذاکرات برای حل بحران منطقه باشد، به مسقط می‌روم.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان دوازدهم ژوئن جاری به دعوت رسمی همتای عراقی خود به بغداد سفر کرده بود. بن علوی و محمد علی الحکیم وزیرخارجه عراق، سطح همکاری و راه‌های تقویت روابط دوجانبه را بررسی کردند و به تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک پرداختند.

محمد علی الحکیم همچنین گفت بغداد به تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف و هماهنگی با عمان در راستای خیر و منافع دو ملت برادر چشم دوخته است.

بن علوی و حکیم در دیداری که در بغداد انجام شد، اوضاع منطقه و راه‌های حمایت از تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم و همچنین تقویت سازوکارهای فعالیت عربی مشترک برای مقابله با چالش‌هایی که منطقه با آن روبرو است، بررسی کردند. دو طرف درباره اهمیت دستیابی به راه حل های سیاسی برای بحران‌های موجود در منطقه برای تحقق صلح و گسترش امنیت اتفاق نظر داشتند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها