کد خبر: 314373
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۰:۳۴:۵۸
| |

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی:

جبهه‌هایی سرسخت‌تر از قبل روبروی ما گشوده شده است / خودمان راه را برای پیشروی دشمن بازتر نکنیم

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: نفت یک کالای استراتژیک و قابل رصد است، دشمن با تدارکات جنگی کامل جلو آمده و سعی دارد نقطه به نقطه فروش نفت ما را کنترل کند.

جبهه‌هایی سرسخت‌تر از قبل روبروی ما گشوده شده است / خودمان راه را برای پیشروی دشمن بازتر نکنیم
کد خبر: 314373
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۰:۳۴:۵۸

اعتمادآنلاین| علی اصغر زرگر درباره انتقادات به وزیر نفت اظهار داشت: اولا اینکه ما نمی‌توانیم تاثیر تحریم‌ها را انکار کنیم. طبق تحقیقاتی که بنده در مسائل استراتژیک و دفاعی انجام داده‌ام آمریکا بلوک بندی کرده و حدود 130 کشور را از نظر قراردادها، مقابله‌نامه‌ها و اتحادیه‌های نظامی و اقتصادی در اختیار دارد، از ناتو تا پیمان‌هایی که با کره جنوبی، ژاپن و آمریکای لاتین دارند، بنابراین یک افعی صد سر است که در دنیا ترک‌تازی می‌کند و خودسرانه کار خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: وقتی آمریکا می‌گوید صادرات نفت ایران را به صفر می‌رساند، اقدامات جدی انجام می‌دهند، تحریم‌ها برای توقف صادرات نفت ما همه جانبه است، دور زدن این تحریم کار آسانی نیست و فشارهای آمریکا برای تحریم نفت ایران به مراتب بیش از قبل است که افرادی مثل بابک زنجانی ظهور کردند. بنابراین این بار دور زدن هم مشکل‌تر است.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی تصریح کرد: وقتی مشکل صادرت و کاهش درآمد بوجود می‌آید، اولین انتقادات را به وزارت نفت وارد می‌کنند و می‌گویند آرایش جنگی نگرفتید و باید از قبل فکرش را می‌کردید، منصفانه قضاوت کنیم، باید به بازار نفت هم نگاه کنیم، تقاضا و عرضه در بازار نفت به گونه‌ای است که همه تلاش خود را می‌کنند کمبود نفت ایران را به هر طریقی جبران کنند تا قیمت‌ها بالا نرود.

وی گفت: این بار خود آمریکا هم در حدود یک سال اخیر صادرکننده نفت شده و بیش از 3 میلیون صادر می‌کند، علاوه بر آن کشورهای تشنه درآمد نفتی مثل عراق و روسیه، اگرچه دوست و متحد ما هستند، نفت بیشتری به بازار می‌ریزند تا عایدی بیشتری کسب کنند، بنابراین اینها عواملی است که فروش نفت در بازار آشفته امروز که عرضه خیلی بیشتر از تقاضا است به مشکل بر می‌خورد، ما هر آرایش جنگی هم که داشته باشیم با مشکلاتی برخورد می‌کنیم.

زرگر تصریح کرد: اما قطعا در این برهه که شرایط بیرونی به شدت سخت است وزارت نفت نیز راهکارهای پیچیده‌تری باید اتخاذ کند، باید در نظر داشت که اکنون جو آرام نیست و با سیاست روتین قبلی نمی‌توان کار را پیش برد. منتقدان این را نیز باید در نظر بگیرند که نفت از طریق ترمینال‌هایی مشخص و تانکرهای بزرگ جابجا می‌شود، مقاصد و پالایشگاه‌ها نیز کاملا شناخته شده‌اند، نفت یک کالای استراتژیک و قابل رصد است، دشمن با تدارکات جنگی کامل جلو آمده و نقطه به نقطه فروش نفت ما را کنترل می‌کند.

وی تاکید کرد: اکنون باید با چشم بازتری قضاوت کنیم، جبهه‌هایی که اکنون آمریکا روبروی ما گشوده سرسختانه‌تر از قبل است و راهکارهای سخت‌تر و پیچیده‌تری هم برای مقابله نیاز دارد که قطعا وزارت نفت نباید آنها را افشا کند، بنابراین در این برهه حساس از خود انتقادی بپرهیزیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها