کد خبر: 315015
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

اما و اگرهای واگذاری خودروسازان بزرگ به بخش خصوصی

با توجه به شرایط نابسامان تولید خودرو در کشور و همچنین عرضه و قیمت‌گذاری آن در بازار و زیان دو خودروساز بزرگ کشور، مسئولان امر خصوصاً وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفتند سهام دولتی خودروسازان را به بخش خصوصی واگذار کنند.

حجم ویدیو: 2.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 315015
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۲۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت: ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال 98 و نهایتاً 99 به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

سازمان خصوصی‌سازی پیش از این در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران و مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرده بود هیات واگذاری، واگذاری الباقی سهام دو شرکت خودروساز را که در اختیار دولت قرار دارد، مصوب کرده است.

سیدجعفر سبحانی، مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی: بر اساس مصوبه هیات واگذاری قرار است 14.04 درصد سهام ایران‌خودرو و 17.30 درصد از سهام شرکت سایپا که در اختیار دولت است، واگذار شود.

این واگذاری در حالی صورت می‌گیرد که زیان ایران‌خودرو و سایپا در مجموع به 13 هزار و 732 میلیارد و 479 میلیون تومان رسیده است. میزان زیان انباشته سهم ایران خودرو هفت هزار و 752 میلیارد تومان و سهم سایپا پنج هزار و 980 میلیارد تومان است.

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع: هفته گذشته کمیسیون اقتصادی دولت در مصوبه‌ای تصمیم گرفت سهام دولت در شرکت‌های خودروساز و چند شرکت دیگر دولتی را به طور کامل واگذار کند.

محمدباقر عالی، رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: من از چنین مصوبه‌ای اطلاع ندارم و چیزی نشنیده‌ام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها