کد خبر: 315125
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۴:۴۷:۵۱
| |

افتتاح ساختمان آی. او. سی در 125 سالگی تاسیس کمیته بین المللی المپیک

ساختمان جدید آی. او. سی روز یکشنبه همزمان با سالروز 125 سالگی تاسیس کمیته ملی المپیک در حالی در شهر لوزان سوییس گشایش یافت که از پنج اصل این نهاد بین المللی المپیک یعنی «پیشرفت»، «شفافیت»، «انعطاف پذیری»، «پایداری» و «همکاری» الهام گرفته است.

افتتاح ساختمان آی. او. سی در 125 سالگی تاسیس کمیته بین المللی المپیک
کد خبر: 315125
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۴:۴۷:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ این بنای جدید پس از تشکیل کمیته بین المللی المپیک در سال 1894 میلادی، امروز در 23 ژوئن 2019 در نزدیکی ساحل لِیک و قلعه «شاتو دو وِیدی» که متعلق به قرن 18 میلادی است، افتتاح شد.

همچنین مقر جدید آی. او. سی توسط 2 شرکت معماری ساخته شده و تمام طراحی آن از تراس شیشه ای متحرک گرفته که نمادی از ورزش قهرمانی است تا راهروی مرکزی که به رینگ های حلقه ای المپیک اشاره دارد، همه و همه برگرفته از نمادهای المپیکی است.

این ساختمان دارای پنج طبقه با نمای شیشه ای است که از هر زاویه شکل متفاوتی به خود دارد و نمادی از توانایی های ورزشکار را نشان می دهد. از طرفی بازدیدکنندگان خارج از محوطه ساختمان می توانند فعالیت های کارکنان در داخل بنا را رصد کنند که این وضوح از اصل شفافیت کمیته بین المللی المپیک الهام گرفته شده است.

در جریان ساخت آن 90 درصد مواد اولیه از بنای که در این محیط بوده بازیافت و استفاده شده است. طراحی این ساختمان به گونه‌ای است تا از آب باران برای مصرف داخلی ذخیره شود و سقف آن هم از پنل هایی برای تامین انرژی استفاده شده است.

نمای داخلی ساختمان هم به گونه است که با کمترین مانع برای برقراری ارتباط بین کارکنان روبروست تا نیروهای انسانی بتوانند راحت و بدون جابجایی‌های زیاد ارتباطات کاری خود را سریع‌تر دنبال کنند.

اتاق‌های اداری هم طوری طراحی شدند که قابلیت جابجایی و تبدیل به سوییت را دارند.

همچنین مقر جدید کمیته بین المللی المپیک دارای گواهینامه «لید» استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی، استاندارد در حوزه تهویه مطبوع و مرجع انتخاب ساختمان‌های سبز در آمریکا و اروپا است. این ساختمان همچنین دارای گواهینامه پلاتینی با بالاترین امتیاز (بالای 80) است.

گواهینامه LEED یک سیستم امتیازی است و طرح‌های عمرانی برای اینکه معیارهای ویژه ساختمان‌های سبز را داشته باشند تا به عنوان یک پروژه سبز شناخته شوند باید دارای هفت شاخصه سایت پایدار، کارایی آب، انرژی و جو، مصالح و منابع، کیفیت هوای داخل ساختمان، نوآوری در طراحی و اولویت‌های منطقه‌ای باشند.

در این آیین همه اعضای کمیته بین المللی المپیک که با دعوت «توماس باخ» نهمین رییس این نهاد بین المللی به شهر لوزان سوییس سفر کردند، از تمام بخش‌های ساختمان جدید بازدید کردند.

در این مراسم از ایران «سید رضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک حضور دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها