کد خبر: 315234
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

رئیس سازمان برنامه و بودجه تشریح کرد؛

دولت بنای حذف ارز 4200 تومانی را ندارد / موسسه های مالی غیرمجاز 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند/ جزئیات تامین خسارت 38 هزار میلیاردی سیل/ بانک‌ها موسسات خیریه نیستند

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه خسارت ناشی از سیل در ابتدای سال جاری را 38 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 15 هزار میلیارد تومان از این مبلغ را بانک‌ها برعهده خواهند داشت.

دولت بنای حذف ارز 4200 تومانی را ندارد / موسسه های مالی غیرمجاز 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند/ جزئیات تامین خسارت 38 هزار میلیاردی سیل/ بانک‌ها موسسات خیریه نیستند
کد خبر: 315234
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز دوشنبه سازمان برنامه و بودجه میزبان نظام بانکی در راستای انعقاد تفاهم نامه برای تأمین خسارت مناطق سیل زده بود. بر اساس این تفاهم نامه قرار است با تأمین مالی 3000 میلیارد تومانی جهت بازسازی مناطق آسیب زده از سیل از محل منابع داخلی اقدام شود.

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست با اشاره به حجم سنگین خسارت سیل اخیر گفت که گزارش‌ها حاکی از خسارت 38 هزار میلیارد تومانی است که برای تأمین منابع لازم در جهت بازسازی و نوسازی مناطق اسیب دیده قرار بر کمک ملی شد که 23 هزار میلیارد را قرار شد از ردیف‌های مختلف دولتی و بودجه تأمین کنیم که عمدتاً از اعتبار دولتی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار سیل البته ما در شرایط سختی هستیم که تحریم‌های شدید و ناجوانمردانه تاریخی است گفت: در این شرایط تأمین 38 هزار میلیارد تومان کار کوچکی نیست که 23 هزار میلیارد بودجه‌ای و 15 هزار میلیاررا نظام بانکی پذیرفت و به کمک دولت امد این در حالی است که تا کنون 3,500 میلیارد تومان به خزانه اختصاص دادیم و دیروز هم 3,900 میلیارد تومان دیگر در دولت مصوب شد که 1000 میلیارد برای راه سازی و 1500 برای امکان روستایی و شهری و 1900 میلیارد دیگر برای زیرساخت اب و برق و.. بود.

به گفته وی درجلسات بعدی حوزه صنعت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نوبخت در ادامه با اشاره به شرایط نظام بانکی گفت: اعتراض‌هایی به بانک‌ها وجود دارد از جمله اینکه چرا به موقع پول پرداخت نمی‌کند که باید گفت بانک‌ها باید در قبال پولی که از مردم می‌گیرند باید سود آن را هم به موقع بپردازند و این در حالی است که همواره همین گونه عمل کرده اند و اگر موردی بوده مربوط به برخی مؤسسات بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بانک‌ها باید در تسهیلات پرداختی دقت کافی را داشته باشد و اگر این گونه نباشد در برگشت به مشکل بر خورد می‌کنند پس نباید آنها را در پرداخت تسهیلات تحت فشار قرار داد.

وی با بیان اینکه بی انصافی است که بانک‌ها را تحت فشار قرار دهیم گفت که در مدت اخیر 3,900 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده که عمدتاً بانک‌ها پرداخت کرده اند و نباید عملکرد مناسب آنها را نادیده گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: موسسه‌های مالی غیرمجاز 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند، زیرا دولت ناچار شد برای جبران تعهدات و خساراتی که وارد کردند این مبالغ را پرداخت کند.

نوبخت در خصوص سیاست دولت برای تامین ارز کالاهای اساسی گفت: اولا باید مشخص شود چه کسی گفته است دولت بنای حذف ارز 4200 تومانی را دارد و در ثانی دولت همچنان سیاست تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی را ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها