کد خبر: 315410
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از پرداخت‌های نجومی در فوتبال ایران

باشگاه‌ها دلار را جایگزین ریال کرده‌اند؟

سال گذشته، بعد از حضور دژاگه، حاج‌صفی و شجاعی در تراکتورسازی، شایعاتی مبنی بر پرداخت دلاری به بازیکنان مطرح شد، اما هرگز به اثبات نرسید. حالا دوباره شایعه شده برخی باشگاه‌ها ارز دولتی می‌گیرند و به‌ جای هزینه در امور اقتصادی، خرج باشگاه‌داری می‌کنند.

باشگاه‌ها دلار را جایگزین ریال کرده‌اند؟
کد خبر: 315410
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تعدادی از تیم‌های لیگ برتر به بازیکنان ایرانی دلار پرداخت کرده‌اند؟ این اتهامی است که برخی از مدیران فوتبال ایران به بعضی تیم‌ها می‌زنند. آنها اعتقاد دارند یک باشگاه خصوصی و یک باشگاه دولتی که زیر نظر یک کارخانه اداره می‌شود به بازیکن‌های ایرانی دیگر تیم‌ها به‌ جای ریال دلار داده‌اند.

سال گذشته، بعد از حضور دژاگه، حاج‌صفی و شجاعی در تراکتورسازی، این شایعات مطرح شد، اما هرگز به اثبات نرسید. حالا دوباره شایعه شده برخی باشگاه‌ها ارز دولتی می‌گیرند و به‌ جای هزینه در امور اقتصادی، خرج باشگاه‌داری می‌کنند. همین موضوع باعث شده بازار نقل‌وانتقالات فوتبال ایران دچار بی‌نظمی شود.

کامران منزوی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال، در مراسم معارفه استراماچونی، مربی جدید این تیم، از این پیشنهادها پرده برداشت و اعلام کرد: «در حالی‌ که می‌خواهیم دلار را از اقتصاد کشور دور کنیم، به بازیکنان ما پیشنهادهای دلاری یا هشت 9 میلیارد تومانی می‌دهند که این درست نیست. من در این چند وقت سکوت کرده‌ام و حرفی نزده‌ام؛ اما سازمان بازرسی سراغ تیم‌های دیگر به‌ جز استقلال و پرسپولیس برود. باید به این مساله ورود شود.»

حسین خبیری، مشاور سابق مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، نیز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به این موضوع اشاره کرد و گفت: «برخی تیم‌های دولتی به بازیکنان جدید دلار داده‌اند.»

اقتصاد ایران این روزها شرایط خوبی ندارد و با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا مواجه شده است. این شرایط سخت اقتصادی روی ورزش ایران هم تاثیر گذاشته و شرایط را برای فدراسیون‌ها سخت کرده است. در روزهایی که برخی از رشته‌های ورزشی به دلیل کمبود منابع مالی اردوهای تدارکاتی خود را لغو می‌کنند، شایسته نیست این‌گونه در فوتبال هزینه شود. نهادهای نظارتی هم باید هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند و جلوی این ریخت‌وپاش‌ها را در فوتبال بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها