کد خبر: 315621
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

اردن بر بازگرداندن آوارگان سوری اردوگاه الرکبان به کشور خود تأکید کرد

وزیر خارجه اردن در جریان دیدار با اعضای هیئتی از کنگره آمریکا بر حل‌و‌فصل بحران اردوگاه آوارگان الرکبان از طریق بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق اصلیشان در سوریه تأکید کرد.

اردن بر بازگرداندن آوارگان سوری اردوگاه الرکبان به کشور خود تأکید کرد
کد خبر: 315621
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن با هیئتی از کنگره آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

الصفدی در این دیدار با پرداختن به مسأله اردوگاه الرکبان در مرز سوریه و اردن، اظهار کرد: بازگشت ساکنان اردوگاه الرکبان به مناطق اصلیشان در سوریه بهترین و در واقع تنها راه حل مشکل تجمع در داخل این اردوگاه است؛ به ویژه اینکه در حال حاضر ارسال کمک‌ها از داخل سوریه میسر شده است.

این مقام اردنی ادامه داد: پایان دادن به درد و رنج و ایجاد یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه یک ضرورت منطقه‌ای و بین‌المللی است و ما خواستار افزایش تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای حل و فصل این بحران از طریق راه حل سیاسی مورد قبول ملت سوریه هستیم، راه حلی که وحدت و ثبات سوریه را حفظ کند، امنیت آن را بازگرداند و شرایط را برای بازگشت داوطلبانه آوارگان به کشورشان را نیز فراهم کند.

او در ادامه هیئت کنگره را از مشکلات اردن به دنبال میزبانی از یک میلیون و 300 هزار آواره سوری مطلع کرد و گفت که باید جامعه بین‌المللی از آوارگان و اردن حمایت کند.

الصفدی تصریح کرد: حمایت از آوارگان یک مسئولیت بین‌المللی است و اردن به جای جامعه بین‌المللی سنگینی بار آنها را بر دوش می‌کشد.

او همچنین بر اهمیت همکاری و هماهنگی بین‌المللی برای مقابله با تروریسم تأکید کرد و همکاری مستحکم میان امان و واشنگتن و تحکیم روابط دوجانبه را ستود.

در مقابل اعضای هیئت کنگره آمریکا نیز از اردن به دلیل نقش انسانی که این کشور در قبال آوارگان ایفا می‌کند و همچنین نقش آن در تقویت امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها