کد خبر: 316005
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۱:۰۸:۰۴
| |

امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور:

تجهیزات لازم برای الکترونیکی شدن بخش رأی و شمارش انتخابات را نداریم/ منابع تامین شود رأی‌گیری و شمارش انتخابات الکترونیکی می‌شود

امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: در صورت تأمین منابع، بخش‌های رأی‌گیری و شمارش در انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

تجهیزات لازم برای الکترونیکی شدن بخش رأی و شمارش انتخابات را نداریم/ منابع تامین شود رأی‌گیری و شمارش انتخابات الکترونیکی می‌شود
کد خبر: 316005
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۱:۰۸:۰۴

اعتمادآنلاین| امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به موضوع الکترونیکی شدن انتخابات مجلس، بیان کرد: در موضوع انتخابات مجلس، بخش احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. در بخش الکترونیکی کردن اخذ رأی نیازمند تجهیزاتی هستیم که به اندازه کافی این تجهیزات در اختیارمان وجود ندارد و علاوه بر آن فرصت لازم برای تأمین تجهیزات را نداریم.

وی ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی شورای نگهبان مقداری محدودی دستگاه و تجهیزات در اختیارمان قرار بگیرد تا بتوانیم در بخش اخذ رأی از آن استفاده کنیم در غیر این صورت الکترونیکی شدن این بخش به دوره های آتی انتخابات باقی می رسد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به ویژگی های الکترونیکی شدن انتخابات گفت: الکترونیکی شدن انتخابات سرعت،‌ دقت و شفافیت را در پی دارد.

وی بیان کرد:‌ ما از 25 فرآیندی که در انتخابات داریم، 24 تا فرآیند آن کاملا الکترونیکی خواهد بود. به ویژه بخش احراز هویت که موضوع مهمی است و در این بخش هیچ مشکلی با شورای نگهبان نداریم و در این حوزه هماهنگ هستند.

شجاعان تصریح کرد: در بخش اخذ رأی و شمارش قطعا اگر به صورت الکترونیکی باشد،‌سرعت را بالا می برد و شاهد کاهش خطا خواهیم بود. البته این بخش در صورت تأمین منابع محقق خواهد شد،‌در غیر این صورت به دوره های آتی خواهد رسید.

وی یادآور شد:‌ هم اکنون تجهیزات لازم برای الکترونیکی شدن بخش رأی و شمارش انتخابات نداریم و حتی فرصت تأمین آن هم وجود ندارد. اما اگر شورای نگهبان این هماهنگی را داشته باشد وبتواند منابع را تأمین کند،‌می توانیم این بخش را هم به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها