کد خبر: 316264
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۱۲:۳۸:۰۰
| |

تظاهرات‌ گسترده در غزه علیه معامله قرن و کنفرانس بحرین

ده‌ها هزار تن از ساکنان غزه روز چهارشنبه علیه طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن و کنفرانس اقتصادی بحرین دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات‌ گسترده در غزه علیه معامله قرن و کنفرانس بحرین
کد خبر: 316264
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۱۲:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تظاهرات مقابل مقر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در شهر غزه آغاز شد و طی آن آدمک ترامپ و نتانیاهو به آتش کشیده شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یحیی سنوار نیز در کنار رهبران دیگر گروه‌های فلسطینی از جمله شرکت کنندگان در این تظاهرات بودند.

ایاد ابو فنونه از رهبران حماس و اسیر آزاده فلسطینی در سخنانی در حاشیه این تظاهرات تاکید کرد که مال و ثروت فاسد نابود خواهد شد و کنفرانس‌های فاسد نیز سرنوشتی جز نابودی ندارند.

ابو فنونه افزود: سران کنونی آمریکا شناختی از امت اسلامی و عربی و ملت فلسطین ندارند و گمان می‌کنند که ما نیز بخشی از تجارت آن‌ها هستیم.

وی در پیامی به اسرای فلسطینی و امت اسلامی و عربی تاکید کرد: هرگز فریب این رژیم و قدرت آن را نخورید، مردم غزه تحت محاصره و در تنگنا با موشک‌های خود تل آویو را به لرزه درآورده و تاریخ سازی کردند.

ایاد ابو فنونه تصریح کرد که مهندسان مقاومت در غزه پهپادهایی ساخته‌اند که در آسمان فلسطین به پرواز درمی آید.

ابو فنونه خاطر نشان کرد، کرانه باختری نیز خاری در چشمان دشمنان است و جوانان دلاور آن توانسته‌اند با سلاح‌های سرد خود در برابر دشمن با تمامی امکاناتی که دارد، بایستند و امت اسلامی و عربی نیز باید به آنان کمک کنند.

علاوه بر این، تظاهرات‌هایی نیز در همین راستا در استان خان یونس واقع در جنوب نوار غزه برگزار شد.

حماد الرقب از رهبران حماس طی سخنانی در این تظاهرات تاکید کرد، ملت فلسطین کسی را برای شرکت در کنفرانس بحرین یا هر کنفرانس دیگری در راستای عادی سازی روابط با دشمن نماینده خود قرار نداده است.

وی گفت: ملت فلسطین امروز آمده تا قاطعانه به معامله قرن و کنفرانس اقتصادی بحرین نه بگوید و اعلام کند که به سرزمین خود پایبند است و هرگز آن را نمی‌فروشد.

الرقب اظهار داشت ، این کنفرانس و معامله قرن سرنوشتی جز شکست ندارند.

کنفرانس اقتصادی بحرین که اولین گام در مسیر اجرای طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن است، از روز سه شنبه در سایه مشارکت کم‌رنگ کشورهای عربی در منامه به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

جارد کوشنر داماد و مشاور ترامپ گفته است که قرار است در این کنفرانس 50 میلیارد دلار در برخی کشورهای عربی از جمله 28 میلیارد دلار در اراضی اشغالی فلسطین سرمایه گذاری شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها