کد خبر: 316337
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

یک تحلیلگر اسرائیلی:

سیاست تحریم پیشنهادی نتانیاهو به ترامپ شکست خورد

یک روزنامه‌نگار اسرائیلی اعلام کرد نسخه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که توسط نتانیاهو برای ترامپ پیچیده شد شکست خورده است.

سیاست تحریم پیشنهادی نتانیاهو به ترامپ شکست خورد
کد خبر: 316337
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه‌نگار اسرائیلی اعلام کرد نسخه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که توسط نتانیاهو برای ترامپ پیچیده شد شکست خورده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، «عاکیفا الدار»، تحلیلگر برجسته اسرائیلی، در یادداشتی که در بخش عبری‌زبان پایگاه المانیتور منتشر شد، اعلام کرد گرچه نتانیاهو منافع خاص خود را برای حفظ خطر ایران دنبال می‌کند و تلاش دارد این تهدید حداقل تا 17 سپتامبر (موعد انتخابات مجدد پارلمانی) حفظ شود، اما کاری که انجام می‌دهد چیزی جز بازی با آتش نیست، زیرا این رویکرد نه تنها تا به امروز نتوانسته ایران را به زانو در آورد بلکه بیش ازگذشته شرایط را به سوی یک جنگ فراگیر پیش برده است.

به گفته این کارشناس با توجه به اینکه نتانیاهو را باید پدرخوانده طرح اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران توصیف کرد، این طرح فروخته شده به ترامپ امروز عملاً شکست خورده است.

الدار در بخشی از یادداشت خود تاکید می‌کند: نتانیاهو سهم بسیار پررنگی در خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای که سال 2018 به وقوع پیوست دارد و خود او نیز آن را یکی از عظیم‌ترین دستاوردهایش اعلام می‌کند.... اما بعد از گذشت یک سال از این خروج نه تنها «رویکرد تحریمی» که نتانیاهو آن را به ترامپ فروخت و دیکته کرد منجر به سرنگونی نظام در ایران نشد، بلکه باعث شد تا ایران 17 ژوئن از قصد خود برای چهار برابر کردن تولید اورانیوم غنی‌شده و عبور از رقم 300 کیلوگرم که در توافق هسته‌ای به آن اشاره شده خبر دهد.

به اعتقاد الدار حالا و در شرایطی که ایرانی‌ها سطح چالش خود را علیه ترامپ افزایش می‌دهند، رئیس‌جمهور آمریکا به تدریج در حال پس زدن برگ سیاسی نتانیاهو است زیرا قصدی برای ورود به یک تقابل را ندارد، آن هم به نحوی که در زمان حضور بولتون در اسرائیل، ترامپ نسبت به رویکرد افراطیون جنگ‌طلب اعتراض و آنان را متهم کرد به دنبال کشاندن پای او به جنگ هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها