کد خبر: 316360
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۲۰:۴۲:۴۳
| |

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد؛

توسعه کشاورزی اقتصادی و بکارگیری شیوه‌های مدرن روز ضامن رونق تولید و اشتغال

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: توسعه کشت باغات میوه‌های گرمسیری در اولویت توسعه بخش کشاورزی منطقه قرارداد.

توسعه کشاورزی اقتصادی و بکارگیری شیوه‌های مدرن روز ضامن رونق تولید و اشتغال
کد خبر: 316360
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۲۰:۴۲:۴۳

اعتمادآنلاین| محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از باغات میوه های گرمسیری روستای گرکان زرآباد شهرستان کنارک گفت: شرایط خاص منطقه، بکارگیری شیوه‌های مدرن و نوین آبیاری، کشت نهال‌های کشت بافتی، رونق تولید کشاورزی و کسب و کار اقتصادی را سرعت بخشیده و اشتغال زایی مولد را بدنبال خواهد داشت.

وی از کشاورزان منطقه خواست با هماهنگی دستاندرکاران بخش کشاورزی استان با بهره‌گیری از آخرین یافته‌های تحقیقاتی کشت اقتصادی‌ترین محصولات را در منطقه توسعه و ترویج کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان نیز در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از باغات میوه‌های گرمسیری شهرستان کنارک گفت: سیستان‌وبلوچستان شرایط مناسبی را برای توسعه و کشت محصولات گرمسیری داراست و در حال حاضر بالغ بر 8500 هکتار از اراضی استان به کشت میوه‌های گرمسیری اختصاص دارد که 5500 هکتار آن بارورند و سالانه 122هزار تن محصول گرمسیری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

زورقی افزود: بیشترین سطح زیر کشت محصولات گرمسیری در استان مختص باغات موز است. 4800 هکتار موزستان درسیستان و بلوچستان وجود دارد که 2800 هکتار آن بارور است. سالانه بیش از 93 هزار تن موز در استان برداشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 4000 هکتار از باغات موز استان در منطقه زرآباد شهرستان کنارک می باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها