کد خبر: 316772
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

معاون ریاست جمهوری خبر داد:

افزایش 25 درصدی اشتغال روستایی در سال گذشته

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: سهم اشتغال روستایی در سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

افزایش 25 درصدی اشتغال روستایی در سال گذشته
کد خبر: 316772
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد امید روز یکشنبه در آیین افتتاح دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی - اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اعلام این مطلب گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در 38 هزار روستای کشور که بیش از 20 نفر جمعیت دارند، از نعمت آب، برق، راه و گاز بهره مند هستیم.


وی ادامه داد: همچنین این حجم از خدمات با تنوع بسیار بالا در روستاها و مناطق محروم و کم تر برخوردار کشور از سوی دولت و بنیاد برکت بسیار ارزشمند است.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: بنیاد برکت در کنار هزار مدرسه ای که ساخته و هزار مدرسه ای که در دست ساخت دارد، به بهداشت و توسعه مناطق روستایی توجه ویژه ای داشته است.


امید، به گزارش های سازمان های بین المللی درباره گستردگی خدمات جمهوری اسلامی به روستاییان اشاره کرد و گفت: 18 هزار میلیارد ریال برای توسعه روستاها در نظر گرفته شده است.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از ایجاد 150 هزار اشتغال روستایی در کشور خبر داد و افزود: محور طرح های بنیاد برکت ایجاد اشتغال های کوچک است.


وی اشتغال های کوچک را شغل سنتی روستاییان عنوان کرد و خواستار توجه تسهیل گران به علایق روستاییان، آموزش آنها، تامین منابع، اعمال نظارت به ویژه نظارت هوشمند، بازاریابی و کارآفرینی شد.


امید ابراز امیدواری کرد با تلاش همه دستگاه ها، پرورش 100 هزار تسهیل گر اشتغال تا پایان برنامه ششم محقق شود.


وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه خدمت به روستاییان، کارهای بزرگی انجام داده که البته این مربوط به نظام و نه یک دولت خاص است، گفت: با تمام این تلاش‌ها، شاهد کاهش جمعیت روستاها هستیم؛ به طوری که جمعیت در گذشته 65 درصد روستایی و 35 درصد شهری بوده اما امروز به 26 درصد در مناطق روستایی و 74 درصد مناطق شهری رسیده است.


امید با اشاره به اینکه جمعیت روستایی تغییری نکرده و همچنان 21 میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های جدیدی در روستاها ایجاد کنیم.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از نگاه ویژه دولت به روستاها خبر داد و افزود: بر این اساس، یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که با اعتبار بانک‌ها، حدود 18 هزار میلیارد تومان می‌شود که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.


وی با بیان اینکه تاکنون بر اساس آمارهای موجود، 150 هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده و توانسته‌ایم بار بیکاری روستایی را کاهش دهیم، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، طرح‌های اشتغالزایی نیازمند نظارت‌های دقیق و مداوم هستند که اگر این موضوع نیز در نظر گرفته شود، آسیب‌پذیری آن کم می‌شود.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام کرد: دولت مکلف شده در برنامه ششم توسعه 100 هزار تسهیل گر را در کشور پرورش دهد که بنیاد برکت و ستاد اجرایی تاکنون پیشتاز بوده‌اند.

در دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی - اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 210 نفر از شرکت کنندگان حاضر در این دوره آموزشی به عنوان حلقه های ارتباطی این بنیاد با مردم و دست اندرکاران اشتغال زایی در مناطق محروم، مهارت ها و تکنیک هایی چون کارآفرینی، نحوه ارتباط موثر با متقاضیان اشتغال، رهیافت های مشارکت، شناسایی جامعه مخاطبان هدف، آیین نامه ها و طرح های اشتغال زایی برکت، تسهیل گری اشتغال و طرح های کسب و کار، تهیه مقدمات و ابزار تسهیل گری و نظایر آن را در قالب 80 ساعت آموزش می بینند.


تبیین و تشریح طرح ها، آیین نامه ها و مدل های اشتغال زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از دیگر بخش ها و محورهای برگزاری دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی - اجتماعی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها