کد خبر: 316959
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۶:۳۳:۲۴
| |

سخنگوی دادگاه مطبوعات:

روزنامه ایران و ایسنا مجرم شناخته نشدند

احمد مومنی راد، سخنگوی دادگاه مطبوعات عنوان کرد: روزنامه ایران و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته نشدند.

روزنامه ایران و ایسنا مجرم شناخته نشدند
کد خبر: 316959
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۶:۳۳:۲۴

اعتمادآنلاین| احمد مومنی راد، سخنگوی دادگاه مطبوعات گفت: امروز پرونده‌های مطبوعاتی در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی برگزار شد که در این جلسه دو پرونده مطرح شد. یکی از این پرونده‌ها مربوط به دو متهم یعنی مدیر مسئول روزنامه ایران و مدیر مسئول خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود که هیات منصفه هر دو را با اکثریت آرا مجرم ندانست.

وی افزود: موضوع این پرونده شکایت ستاد نماز جمعه تهران به دلیل چاپ مصاحبه مسئول این ستاد درباره شعرخوانی میثم مطیعی در نماز عید فطر پارسال بود که در روزنامه ایران و ایسنا منتشر شده بود.

مومنی راد اضافه کرد: ستاد نماز جمعه شکایتی را مطرح کرده و معتقد بود که روزنامه ایران نمی‌بایست مصاحبه مسئول ستاد نماز جمعه را این گونه منتشر می‌کرد. این موضوع بررسی شد و هیات منصفه به رای عدم مجرمیت رسید.

سخنگوی دادگاه مطبوعات افزود: مساله اول این بود که آیا مصاحبه‌ای با ایران و ایسنا صورت گرفته یا نه که مسئولان ستاد نماز جمعه اعلام کردند مصاحبه انجام شده است. مساله دوم این بود که ستاد نماز جمعه اعلام کرده بود که به گونه‌ای دیگر پاسخ داده ولی فایل مصاحبه موجود نبوده و از طرف دیگر روزنامه ایران نیز مستندی در این زمینه ارائه نداده است.

وی پرونده دیگر جلسه امروز را مربوط به مدیر مسئول سایت طرفداری دانست و گفت: پرونده این سایت به اتهام عرضه، انتشار و پخش آثار متعلق به صدا و سیما بدون مجوز مطرح شد که با اکثریت آرا این سایت مجرم شناخته نشد.

مومنی راد درباره تقلیل جلسات دادگاه مطبوعات در ماه‌های اخیر گفت: یکی از دلایل این مساله ماه رمضان بود و دلیل دیگر، آماده نبودن برخی از پرونده‌ها، ولی از این به بعد جلسات این دادگاه به طور منظم برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها