کد خبر: 317180
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۲۲:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتبال زنان؛ نبرد بزرگان

تیم مردان انگلیس نزدیک به شش دهه است که موفق به قهرمانی نشده و حالا تیم زنان این کشور به دنبال بازگرداندن فوتبال به خانه هستند. انگلیس با حمایت ستارگانی همچون بکام و همراهی هواداران فوتبال این کشور این روزها در اوج محبوبیت است. رقیب انگلیس در نیمه‌نهایی تیم ملی آمریکاست.

حجم ویدیو: 4.63M | مدت زمان ویدیو: 00:01:44 دانلود ویدیو
کد خبر: 317180
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۲۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتبال زنان در روزهای هفتم و هشتم جولای با حضور چهار تیم برگزار می‌شود. انگلیس، آمریکا، سوئد و هلند تیم‌های راه‌یافته به این مرحله هستند.

انگلیس با تیمی جوان وارد تورنمنت شد و با فوتبال هجومی و مالکانه مد نظر مربی‌اش، فیل نویل، به دنبال قهرمانی در این تورنمنت است.

تیم مردان انگلیس نزدیک به 6 دهه است که موفق به قهرمانی نشده و حالا تیم زنان این کشور به دنبال بازگرداندن فوتبال به خانه هستند. انگلیس با حمایت ستارگانی همچون بکام و همراهی هواداران فوتبال این کشور این روزها در اوج محبوبیت است.

رقیب انگلیس در نیمه‌نهایی تیم ملی آمریکاست. آمریکا تیم یک رنکینگ فیفا و قهرمان سه دوره جام جهانی محسوب می‌شود.

ستاره این تیم الکس مورگان فارغ‌التحصیل اقتصاد سیاسی از دانشگاه برکلی و سردمدار مبارزه برای رسیدن به درآمد برابر است. مورگان در خط حمله تیم با بزرگ‌ترین ستارگان فوتبال مقایسه می‌شود. در کنار مورگان، راپینو کاپیتان آمریکا بازی می‌کند که در اعتراض به سیاست‌های ترامپ و دولت آمریکا سرود ملی را نمی‌خواند، اما در زمین برای کشورش افتخارآفرینی می‌کند.

تیم‌های صعودکننده به نیمه‌نهایی در طرف دیگر جدول، سوئد و هلند هستند.

هر دو تیم به داشتن هواداران پرشور معروف‌اند. تصاویر شادی هلندی‌ها در خیابان‌‌های فرانسه تصویر ماندگار جام‌جهانی 2019 بود.

لاله‌های نارنجی هجومی‌تر از تیم مردان هلند بازی می‌کنند و همین تماشاگران هلندی را به وجد آورده و امیدوار کرده است.

ویوین میدما، ستاره تیم هلند در بازی یک‌چهارم، در مقابل فرانسه میزبان بود.

تیم ملی زنان سوئد، رقیب هلند در نیمه‌نهایی، موفق شد با کامبک آلمان را حذف کند. زننده گل سوئد در مقابل آلمان سوفیا جاکوبسون، برد تیم را به برادرش تقدیم کرد که قبل از جام‌جهانی به بیماری مغزی دچار شده بود.

روی کاغذ هلند شانس بیشتری دارد، اما سوئد نشان داده توانایی سورپرایز کردن هواداران فوتبال را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها