کد خبر: 317717
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۰:۰۱:۵۹
| |

لیگ برتر فوتبال زنان؛

قهرمانی‌های پی‌در‌پی شهرداری بم؛ برنامه بلند مدت مربی

قهرمانی‌های پی در پی شهرداری بم در لیگ برتر فوتبال زنان نشان از برنامه‌ریزی بلند مدت و آموزش‌های درست سرمربی این تیم برای صعود آنها به قله افتخار است.

قهرمانی‌های پی‌در‌پی شهرداری بم؛ برنامه بلند مدت مربی
کد خبر: 317717
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۰:۰۱:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌ یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان با قهرمانی شهرداری بم پایان یافت. تیمی که توانست 6 دوره این عنوان را از آن خود کند و علاوه بر آن در سال‌های دیگر در جایگاه نایب قهرمانی و مقام سومی نیز قرار بگیرد.

شهرداری بم از 22 بازی تنها در 2 بازی یک تساوی و باخت را برای خود رقم زد. این تیم با 112 گل زده، 7 گل خورده و با 105 تفاضل گل 64 امتیاز را در پایان فصل کسب کرد و فاتح لیگ برتر فوتبال زنان شد.

راه یاب ملل مریوان نیز از 22 دیدار 13 برد، 4 مساوی و 5 باخت را تجربه کرد. این تیم با 63 گل زده، 28 گل خورده و 35 تفاضل گل، 43 امتیاز بدست آورد و مقام چهارمی لیگ برتر را از آن خود کرد. راه یاب ملل مریوان پس از پایان این رقابت‌ها، با لیگ برتر فوتبال زنان خداحافظی کرد.

همچنین تیم‌های سپیدار قائمشهر و آذرخش تهران به ترتیب با 10 و 7 امتیاز از جدول لیگ برتر سقوط کردند و تیم‌های دیگری جایگزین آنها خواهند شد.

به نظر می‌رسد به دلیل مشکلاتی که در این دوره از لیگ بوجود آمد، دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان از اوایل مهر ماه آغاز شود. این دوره از لیگ برتر با مشکلات گرمای زیاد، بیهوشی برخی از بازیکنان و همچنین برگزاری بازی ها در شب برگزار شد.

این بار تیم‌های مدعی قهرمانی چون شهرداری بم و سیرجان به دنبال قهرمانی هستند.

با همه این اوصاف، تکرار قهرمانی برای شهرداری بم در این سال‌ها می‌تواند نشان از آموزش‌های درست و برنامه ریزی های بلند مدت سرمربی تیم باشد که هر سال بمی‌ها را برسکوی افتخار می‌نشاند.

«مرضیه جعفری» سرمربی تیم شهرداری بم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: امسال سطح بازی‌ها خیلی بهتر از سال گذشته بود. از لحاظ کیفی تیم‌ها خوب بسته شده بودند و ملی پوشان در همه تیم‌ها پخش بودند. پنج تیم اول برای قهرمانی جنگیدند و توانستیم از همان ابتدا خوب شروع کنیم. عالی نتیجه گرفتیم و در نهایت قهرمانی مقتدرانه‌ای بدست آوردیم.

وی افزود: شهرداری بم پرافتخارترین تیم کشور است و 6 دوره قهرمان شدیم و هر زمان که در لیگ برتر شرکت کردیم جزو مدعیان بودیم. به عنوان مربی از آغاز لیگ به بازیکنان می‌گویم که باید بهترین نتیجه را بدست بیاوریم. کلمه «باید قهرمان شویم» را هم در تمرین و نیز در زمین به همه نشان دادیم.

سرمربی شهرداری بم در خصوص برنامه‌های استعدادیابی این تیم گفت: امسال بازیکنان خوبی را در تیم داشتیم و استعدادیابی‌ها در رده‌های پایه خیلی مناسب و خوب انجام شد.

وی درباره حواشی اتفاق افتاده در لیگ برتر فوتبال زنان خاطرنشان کرد: برای اینکه این زد و خوردها در لیگ برتر اتفاق نیفتد باید فدراسیون سفت و سخت با بازیکنان خاطی برخورد کند. گرچه در طول مسابقات لیگ 2 بار این درگیری‌ها رخ داد.

خواه و ناخواه این رویدادها در فوتبال پیش می‌آید. اگر کسانی که در رأس تیم هستند بازیکنان خود را آرام کنند قطعاً چنین مواردی هم پیش نخواهد آمد. کمیته انضباطی باید قوانین سختی را برای این موضوعات در نظر بگیرد و ما سرمربیان هم به بازیکنان تذکرهای لازم را بدهیم.

جعفری درخصوص بیهوشی بازیکنان سپیدار قائمشهر در بازی با پارس جنوبی بوشهر، یادآور شد: در این 10 سال سابقه نداشت در لیگ برتر فوتبال زنان، بازیکنان به خاطر گرما بیهوش شوند. آن لحظه دمای هوای بوشهر بسیار بالا رفت و این اتفاق برای اولین بار افتاد.

سرمربی شهرداری بم گفت: اگر فصل آینده لیگ زود شروع شود و زود هم تمام شود نه حامیان مالی و نه تیم‌ها به مشکل برنمی‌خورند. همچنین گرما هم بازیکنان را کلافه نمی‌کند و بازی در روال خوبی قرار می‌گیرد. سازمان لیگ باید مثل سال‌های قبل بازی‌ها را زود شروع کنند و لیگ اوایل اسفند هم تمام شود. این امر به افزایش کیفیت لیگ برتر خیلی کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها