کد خبر: 317788
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۲:۱۷:۰۰
| |

نماینده مجلس شورای اسلامی:

دختران ما از فقر حرکتی، جسمی و روحی رنج می‌برند/ ناامیدی در میان جوانان توسعه یافته است

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی در بررسی مسائل دختران، به فقر حرکتی و جسمی دختران اشاره کرد و گفت: برای توانمندسازی جسمی و روحی دختران امروز و مادران فردا، باید در نخستین دوره‌های آموزشی، غربالگری جسمی، ورزش مناسب و آموزش مهارت‌های زندگی گنجانده شود تا دختران ما فارغ از فضای جنسیت، به شکوفایی برسند.

دختران ما از فقر حرکتی، جسمی و روحی رنج می‌برند/ ناامیدی در میان جوانان توسعه یافته است
کد خبر: 317788
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۲:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست دختر ایران (دیروز، امروز، فردا) بررسی مسائل دختران که به مناسبت تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: جو بی تفاوتی و ناامیدی در میان جوانان توسعه یافته و همواره تصور می‌کنند اگر حرفی می‌زنند گوش شنوایی آن را نمی‌شنود و کاری از پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: این مساله نیاز به واکاوی دارد؛ اینکه چرا رغبتی برای مشارکت در بحث‌های زنان آن هم در جامعه‌ای که دختران و زنان نیمی از جمعیت را دربرمی گیرد وجود ندارد.

سلحشوری با اشاره به اینکه کسانی که جامعه را به این سمت برده اند غافل هستند از اینکه همه آسیب می‌بینند و جوانی از جوانان ما گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بخاطر تبعات فعال بودن در حوزه زنان و کم توجهی به نقطه نظرات، فعالان حقوق زنان هم ترجیح می‌دهند که کنار بایستند.

این نماینده مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود، با بیا اینکه توانمندسازی دختران باید اولویت جدی جامعه قرارگیرد چرا که جوانان امروز ما مادران فردا و آینده سازان خواهند بود، گفت: هر جامعه‌ای که مادر توانمند داشته باشد نسل و افرادی شکوفا و توانمند خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه دختران جامعه ما به کنشگران منفعل تبدیل شده اند و از فقر حرکتی، جسمی و روحی رنج می‌برند. برای توانمند شدن آنان نخست باید از توانمندی جسمی دختران شروع کرد چرا که عقل سالم در بدن سالم شکوفا می‌شود و این امر با تغذیه مناسب، ورزش و پرورش روحی مهیا می‌شود.

سلحشوری یادآور شد: برای فاکتورهای جسمی دختران باید در نخستین سال‌های آموزش، غربالگری در مدارس صورت گیرد و به ورزش دختران توجه شود تا توانمندی دستیافتنی تر باشد. همچنین بحث روانشناختی و افزایش عزت نفس و خود ارزشمندی از دیگر فاکتورهای توانمندسازی روحی دختران است که با مدنظر قرار دادن آن، دیگر نیاز نیست دختران برای دیده شدن و مورد پذیرش قرار گرفتن به آراستن ظاهری بپردازند.

وی تصریح کرد: نهادهای جامعه پذیر و خانواده و مراکز آموزشی مهم‌ترین نقش در تربیت و توانمندسازی دختران ایفا می‌کنند تا با عزت نفس بالا قدم در فضای ساخت جامعه و تربیت نسل آینده بگذارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها