کد خبر: 317802
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۶:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از متن و حاشیه یک سریال تلویزیونی گزارش می‌دهد

«گاندو»ی تلویزیون/ ربیعی: «گاندو» نسبت به هجمه‌های دیگر صداوسیما چیز خاصی نیست/ ظریف: اصلا تلویزیون نمی‌بینم/ سردار کوثری: نمی‌توانم درباره روایت‌های «گاندو» تضمینی بدهم/ آشنا: جالب است که می‌گویند «گاندو» سانسور شده است

پخش سریال «گاندو» از 18 خرداد 98 در شبکه سوم سیما شروع شد، مجموعه‌ای که با انتقادات و نظرات متفاوتی از سوی مردم و اهالی سیاست روبه‌رو شده و حواشی زیادی را نیز به وجود آورده است.

«گاندو»ی تلویزیون/ ربیعی: «گاندو» نسبت به هجمه‌های دیگر صداوسیما چیز خاصی نیست/ ظریف: اصلا تلویزیون نمی‌بینم/ سردار کوثری: نمی‌توانم درباره روایت‌های «گاندو» تضمینی بدهم/ آشنا: جالب است که می‌گویند «گاندو» سانسور شده است
کد خبر: 317802
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجموعه «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی در شهریورماه کلید خورد. فیلمبرداری این مجموعه علاوه بر تهران، در شهر استانبول نیز در حال انجام است. ژانر این سریال اجتماعی اکشن و جنایی و نویسنده فیلمنامه این اثر آرش قادری است. فصل اول این مجموعه از شبکه سه سیما در حال پخش است و فصل دوم نیز بعد از اتمام نسخه اول نمایش داده می‌شود. «گاندو» اثری پربازیگر است که از این میان می‌توان به نقش‌آفرینی دهکردی، داریوش فرهنگ و محمدرضا شریفی‌نیا اشاره کرد.

داستان «گاندو» چیست

نام مجموعه تلویزیونی «گاندو» برگرفته از تمساح پوزه‌کوتاه ایرانی است. این سریال درباره یک مجموعه امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های دولتی نوشته شده و تمامی اسامی افراد و اشخاص حقیقی در آن تغییر یافته است. داستان «گاندو» در ارتباط با جیسون رضاییان است که دستگاه‌های امنیتی چند سال گذشته او و همسرش را به جرم جاسوسی زندانی کردند. این سریال به دلیل پرداختن به موضوع جاسوسی این روزها با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است. در قسمت جدید این مجموعه ادعایی مطرح شده که با اظهارات گذشته فرماندهان سپاه پاسداران در تضاد است.

عکس1

واکنش‌ مسئولان به «گاندو»

آیا اسراییل و عربستان در ترور شهید تهرانی مقدم دست داشتند؟

سردار کوثری:نمی‌توانم دقیق در این‌باره نظری بدهم

سردار کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران، درباره ادعای سریال گاندو درباره دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در شهادت سردار تهرانی‌مقدم گفت: «شاید در آن مقطع زمانی دلیل حادثه مشخص نشده باشد، اما به مرور زمان که اخبار و اطلاعات درباره انفجار تکمیل شده به این نتیجه رسیده باشند و من نمی‌توانم دقیق در این‌باره نظری بدهم.»

عکس1

حسام‌الدین آشنا: کی اصلاً خبر داره چی ساختن و چی پخش می‌کنن؟

مشاور رئیس‌جمهور که در اکثر مواقع و درباره بسیاری از موضوعات اظهارنظر می‌کند «گاندو» را هم بی‌نصیب نگذاشت و در دو توییت درباره این سریال نوشت: «جالبه که هم میگن سانسور شده، هم پخش می‌کنن. هم میگن صداگذاری شده، هم اصلش را در فضای مجازی منتشر می‌کنن. هم میگن فشار روی ماست، هم خیلی راحت این جمله رو میگن و ادامه هم میدن. هم فیلم به طور کامل فیلمبرداری شده، هم میگن بگذارین کار کنیم. هم از توبره، هم از آخور.»

عکس1

آشنا در توییت دوم نوشت:‌ «راستی نگفتن بالاخره کی تلفن کرده؟ کی فشار آورده و میاره؟ کی اصلاً خبر داره چی ساختن و چی پخش می‌کنن؟ و آخر اینکه فرض کنیم تماس و فشار هم درست باشه، از کی تا حالا فشار و تماس دولت موثر بوده؟»

بعد از پخش قسمت 13 این سریال، با یک روز تاخیر، کارگردان و عوامل فیلم مصاحبه‌هایی انجام دادند و ادعا کردند به دلیل نام بردن از حلقه نزدیکان دولت و رئیس‌جمهوری، این قسمت از سریال تحت فشار مقامات دچار سانسور شده است.

محمدجواد ظریف:کلاً من تلویزیون و صداوسیما را نگاه نمی‌کنم

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «آیا سریال گاندو را دیده است یا خیر»، گفت: «کلاً من تلویزیون و صداوسیما را نگاه نمی‌کنم.»

عکس1

علی ربیعی : «گاندو» در برابر هجمه‌های دیگر چیز خاصی نیست

علی ربیعی نیز درباره پخش سریال گاندو از صداوسیما گفت: «از صداوسیما خواهش‌ می‌کنیم هرچه که سفارش شده پخش کنند. قسمت‌هایی از فیلم را دیدم، هنرپیشه‌های خوبی هم کار می‌کنند. اصلاً از سوی دولت چیزی عنوان نشده که پخش نکنند. البته به‌ مقدار کافی علیه دولت مواردی پخش شده که این در برابر آن چیزی نیست.»

محمد حسین رنجبران: همراهی سازمان صداوسیما با دولت‌های یازدهم و دوازدهم

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، در صفحه مجازی خودش نوشت: «همراهی سازمان صداوسیما با دولت‌های یازدهم و دوازدهم، کم‌نظیر بوده است و بسیاری از مردم می‌پرسند چرا این سازمان ناکارآمدی‌های دولت را بیان نمی‌کند. خط قرمز رسانه‌ ملی همواره منافع ملی بوده و هست و نه مصلحت‌اندیشی گروهی، این ادبیات طلبکارانه هم جالب است و البته ما عادت کرده‌ایم به این تدبیرشان! که گویا صداوسیما همواره باید بدهکارشان باشد. در حالی که به اذعان بسیاری از کارشناسان بی‌طرف و حتی برخی همفکران دولت، همراهی سازمان صداوسیما با دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اگر نگوییم بی‌نظیر بوده،‌ کم‌نظیر است. فقط با همین 162، روزانه تماس‌های متعددی داریم از مردم که چرا صداوسیما این همه ناکارآمدی دولت را بیان نمی‌کند؟»

عکس1

پیشنهاد می‌کنم در این ارتباط بی‌واسطه با مردم هر از چند گاهی خدمتگزاران عزیز دولت میهمان ما در 162 باشند و مشکلات و درد دل‌های مردم را از زبان خود آنها بشنوند. به نظرم وقت گذاشتن برای شنیدن حرف‌های مردم کم‌اهمیت‌تر از آشتی‌ دادن افراد درون دولت نیست!»

جواد افشار: من از مدیران ارشد سازمان صداوسیما و دولتی‌ها دعوت می‌کنم سعه‌صدر داشته باشند

جواد افشار کارگردان این اثر در واکنش به صحبت‌های اخیر درباره این سریال گفت: «من از مدیران ارشد سازمان صداوسیما و دولتی‌ها دعوت می‌کنم سعه‌صدر داشته باشند که هم به نفع نظام و هم افراد و اشخاص است. مجموعه «گاندو» یک مطالبه مردمی بحق است که اتفاقاً شفاف‌سازی می‌کند نه به دلیل اینکه به کسی برچسب بزند و کسی را زیر سوال ببرد. ما می‌گوییم هر فرد و هر شخصی باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد. بنا نیست هیچ مقام ارشدی تاوان عملکرد فلان اقوام و فامیل خود را بدهد. یعنی اینکه قرار نیست خدایی ناکرده برادر و فرزند من یک جرم و فسادی کرده باشند و من تاوان آن را بدهم. اتفاقاً اگر شفاف‌سازی انجام شود، اگر فردی از خانواده من چنین خلافی انجام دهد، نه تنها این کار تایید نمی‌شود بلکه آن را محکوم هم کرده‌ایم. به خصوص وقتی پای جاسوسی و خیانت به وطن، به میان می‌آید. به هیچ وجه قصد برخورد و تخریب دولت و رئیس‌جمهوری را نداریم.»

عکس1

اما و اگر‌های پخش یک سریال از تلویزیون

هر چه هست 20 قسمت سریال گاندو با همه سکانس‌های امنیتی اش از قاب تلویزیون ایران پخش شده،سریالی که با حواشی و اما و اگرهای زیادی همراه بوده است.اما به واقع این سئوال برای افکار عمومی پس از دیدن این سریال بوجود آمده که:«آیا سریال گاندو همه واقعیت را به نمایش گذاشته یا زیر پوست آن درصدد جریان سازی های سیاسی برای آینده است؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها