کد خبر: 317824
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۳:۳۲:۰۰
| |

صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

هیات دولت اساسنامه شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را اصلاح کرد.

صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
کد خبر: 317824
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هیئت دولت درجلسه امروز خود که به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، ضمن اصلاح اساسنامه شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با افزایش سرمایه این شرکت به میزان 253 میلیارد و 588 میلیون و 220 هزار ریال موافقت کرد و بدین ترتیب سرمایه این شرکت به 734 میلیارد و 991 میلیون و 220 هزار ریال رسید.

تصویب لایحه الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان افراد در دریا (سولاس)

هیئت دولت در ادامه، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، لایحه آیین‌نامه مؤسسه‌های به رسمیت شاخته شده (آر-او) درخصوص ارائه خدمات صدور گواهینامه‌های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) را به تصویب رساند.

این آیین‌نامه به عنوان سندی یکپارچه و معیاری بین‌المللی و دارای معیار حداقلی در برابر موسسه هایی است که برای به رسمیت شناخته‌شدن و واگذاری اختیارات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

این سند به عنوان راهنمایی برای کشور صاحب پرچم در نظارت موسسات ارائه‌کننده خدمات صدور گواهینامه‌های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) به کار می‌رود.

دولت 100 میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های خشکسالی چابهار اختصاص داد

هیأت وزیران با اختصاص اعتبار برای جبران آسیب‌های خشکسالی در باهوکلات شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان موافقت کرد.

هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر کرد تا مبلغ 100 میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی ناشی از وقوع خشکسالی‌های اخیر و عدم امکان تأمین آب بخشی از اراضی کشاورزی در باهوکلات شهرستان چابهار (استان سیستان و بلوچستان)، در قالب پرداخت اصل بدهی تسهیلات دریافتی کشاورزان در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

بر اساس این مصوبه، بانک عامل موظف است پس از تأیید شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان نسبت به تسویه اصل بدهی بر اساس لیست بدهکاران مشمول بند (1) اقدام و گزارش عملکرد آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور ارائه کند.

دولت مصوبه هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت را اصلاح کرد

با اصلاح مصوبه هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی از سوی هیأت وزیران، منابع حاصل از افزایش نرخ گاز CNG به حساب خزانه واریز می‌شود.

بر همین اساس، هیأت وزیران در جلسه 9 تیر 1398 به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهوری مصوب کرد در بند (4) تصویب نامه شماره 174195/ ت 55196 ه مورخ 25 اسفند 1397 عبارت «به عنوان منابع شرکت ملی گاز ایران محسوب می شود»، به عبارت «به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به شرکت ملی گاز ایران پرداخت می‌شود» اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری‌ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها