کد خبر: 318262
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۰:۵۲:۱۹
| |

عراق خواستار حل‌و‌فصل مسالمت‌آمیز تنش‌ها در منطقه شد

مشاور امنیت ملی عراق ضمن هشدار درباره تبعات شدت گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا خواستار توسل به روش‌های دیپلماتیک و مسالمت‌‌آمیز برای حل و فصل اختلافات شد.

عراق خواستار حل‌و‌فصل مسالمت‌آمیز تنش‌ها در منطقه شد
کد خبر: 318262
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۰:۵۲:۱۹

اعتمادآنلاین| «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق تحریم‌ها و اقدامات ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را علت بحران منطقه دانست و گفت که تشدید این تحریم‌ها و اصرار واشنگتن در توقف صادرات نفت ایران، می‌تواند این بحران را به فضاهای جدید وارد کند.

او در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که حل بحران منطقه در خلیج فارس آن هم از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک به نفع همه است.

الفیاض با بیان اینکه در صورت تشدید بحران بین ایران و آمریکا، همه احتمالات امکان دارد، از قدرت گرفتن دیدگاهی در بین کشورهای عربی منطقه خبر داد که خواهان حل بحران بین ایران، عربستان و امارات از طریق گفت‌وگو است.

او بدون نام بردن از کشوری خاص گفت کشورهایی که روابط خوبی با ایران ندارند، در صورتی که به سمت تشدید و «انفجار بحران» حرکت کنند، امنیت خود را به خطر خواهند انداخت.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین گفت که دولت عراق به آمریکایی‌ها گفته است که اگر اوضاع منطقه به مرحله بحرانی برسد، توانایی بغداد برای کنترل و سیطره بر اوضاع داخل کاهش خواهد یافت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها