کد خبر: 318627
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

علت افزایش شاخص بورس چیست؟

افزایش بی‌سابقه شاخص بورس از ابتدای سال جاری به رغم تمام بحران‌های اقتصادی ناشی از تحریم سبب شد تا تمامی نگاه‌ها به چرایی این اتفاق مهم برای اقتصاد کشور دوخته شود.

حجم ویدیو: 1.52M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 318627
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اصغرزاده - شاخص بورس از ابتدای سال جاری و در مدت 59 روز کاری معاملاتی، 70 هزار و 285 واحد رشد پیدا کرد که نسبت به همین بازه زمانی در سال‌های گذشته رکوردی دست‌نیافتنی است.

افزایش شاخص بورس به رغم تمام بحران‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه‌گذاران متوجه اهمیت این بازار در افزایش سرمایه خود شده‌اند.

حسین خزلی، فعال بازار سرمایه و بورس‌: ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار سهام مشهود است، چراکه نسبت به سال گذشته چند هزار میلیارد تومان افزایش معاملات سهام داشته‌ایم.

تیرداد احمدی، استاد دانشگاه تهران: رشد شاخص بورس اوراق بهادار به 2 دلیل اصلی افزایش قیمت برخی از کالاها و نیز ثبات نرخ ارز است که خودبه‌خود در سودآوری شرکت‌ها اثر دارد.

شاخص بورس بر اساس نحوه عملکرد شرکت‌ها و اخبار مربوط به آنها، عملکرد صنعت و فعالیت‌های صنعتی، احساسات سرمایه‌گذاران و عوامل اقتصادی افزایش می‌یابد.

عقب‌گرد قیمت دلار و کاهش حباب سکه نیز از جمله عوامل اقتصادی است که بخشی از سرمایه‌گذارها را با انگیزه کسب سود راهی بازار سهام کرد.

از طرف دیگر، تحلیلگران بورس انتظارات خود را در مورد نسبت قیمت به درآمد شرکت‌ها کاهش دادند و در نتیجه در سود ثابت قیمت‌های پایین‌تر و منطقی‌تری برای شرکت‌ها در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها