کد خبر: 318904
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۲۶:۰۰
| |

حسین انصاری راد، نماینده ادوار مجلس:

دولت مسئول همه مشکلات کنونی کشور نیست

حسین انصاری راد، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم درباره سهم دولت در مشکلات کنونی کشور می‌گوید: اینکه مقصر وضعیت کنونی را تنها دولت بدانیم، ناصحیح است؛ چرا که دولت همه مسئولیت‌ها را ندارد و از حاکمیت مرکزی تبعیت می‌کند.

دولت مسئول همه مشکلات کنونی کشور نیست
کد خبر: 318904
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین انصاری‌راد، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر امام‌جمعه تهران درباره شدت مشکلات معیشتی مردم و ناتوانی دولت و مسئولان در رفع آن می‌گوید: اینکه همه مشکلات و معضلات را بر گردن دولت بیندازند، نادرست است. کشور را حاکمیت بزرگ و قوی اداره می‌کند و دولت همه مسئولیت‌ها را ندارد و از حاکمیت مرکزی تبعیت می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: آقای روحانی نیز در زمان انتخابات وعده‌هایی درباره آزادی‌های مدنی، سیاسی و جلوگیری از امنیتی شدن دانشگاه و آزادی محصوران و … داد که نتوانست به آنها عمل کند. علی‌الظاهر بخش عمده‌ای از این مسئله، تحت تأثیر حاکمیت کلان کشور بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت در این زمینه‌ها از خود عجز نشان داد، تصریح می‌کند: دولت در این وضعیت حاضر نشد مشکلات خود را با مردم در میان بگذارد. دولت باید موانع تحقق وعده‌هایش را با مردم در میان می‌گذاشت. این ایراد به دولت وارد است، اما اینکه مقصر وضعیت کنونی را تنها دولت بدانیم، ناصحیح است، اما دوستان اصولگرای ما مرتکب این اشتباه می‌شوند. امروز نیز شمشیرشان برای دولت تیز است؛ بدون توجه به اینکه مسبب وضعیت کنونی بعضی مراکز دیگرندد.

انصاری‌راد در پاسخ به این پرسش که راهکار برون‌رفت از وضعیت کنونی چیست، می‌گوید: راهکار در چنین شرایطی وحدت ملی است. ما دانشمندان و سیاستمداران بزرگی داریم که امروز منزوی‌اند یا سخنان خود را در پرده بیان می‌کنند. حتی در وزارت خارجه نیز دیپلمات‌های برجسته و معتبری داریم، نظر جمعی آن‌ها این است که باید به سمت وحدت ملی حرکت کنیم.

در برخی موارد اینها حتی از اعضای احزاب اصلاح‌طلب نیستند. اینها کارشناسان بی‌طرف، اما طرفدار اصلاحات و وحدت ملی‌اند. راهکار برون‌رفت از وضع موجود این است که این افراد با چهره‌های سرشناس جریان اصلاحات و دیگر بزرگان این جریان متحد شوند و دیپلماسی را در سطح جهانی و نه‌تنها آمریکا، بلکه با سایر مراکز قدرت پیگیری کنند. از این جهت راهکار دیپلماسی، حضور کارشناسان بی‌طرف و اجرای قانون و اصلاحات اساسی است. ‌

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها