کد خبر: 318923
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۴۸:۰۰
| |

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی:

ساخت و سازها در اطراف مجلس بدون مصوبه است

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نسبت به ساخت و سازها در اطراف مجلس شورای اسلامی تذکر داد.

ساخت و سازها در اطراف مجلس بدون مصوبه است
کد خبر: 318923
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد سالاری در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا با اشاره به اینکه بارگذاری‌های اطراف مجلس برخلاف طرح تفصیلی شهر تهران است، گفت: این ساخت و سازها بدون مصوبه و بدون پیوست مطالعاتی بوده است که برخلاف اصول شهرسازی است.

وی با بیان اینکه نماهای این ساختمان ها که مرتبط با مجلس هستند و باید به هویت بخشی شهرها کمک کنند بدون هیچکدام از این شاخص ها طراحی شده اند افزود: بارها از دوره گذشته در خصوص این نماها تذکر داده شده است.

سالاری در ادامه به محدودیت ساختمان های موجود در شعاع 300 و 500 متری این ساختمان ها که حقوق عمومی مالکان و پلاک های قدیمی را تضعیف کرده است اشاره و تصریح کرد: این پلاک‌ها اجازه ساخت و ساز در ارتفاع 10/5 تا 11 متر را ندارند. درعین حال پرونده این ساختمان ها باید توسط مجلس مورد تایید قرار گیرد که عملاً بسیاری از این پرونده ها در مجلس مانده و پاسخی نیز داده نشده است.

سالاری در ادامه به بسته شدن خیابان مردم توسط مجلس اشاره کرد و گفت: در آن زمان نسبت به اینکه خیابان مردم در اختیار مردم نیست اعتراض شد اما پاسخی دریافت نکردیم. و از شهرداری و مجلس می‌خواهم این محدودیت های جدی که حقوق عمومی مردم را تحت شعاع قرار داده مورد بررسی قرار داده و طرح توسعه مجلس به نحوی اجرایی شود که حقوق مالکان رعایت شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها