کد خبر: 319010
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۳:۴۳:۱۱
| |

9 پرونده پلاک ثبتی برای باغ بودن یا نبودن، در شورای شهر بررسی شدند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران 9 پرونده پلاک ثبتی را در خصوص باغ بودن یا نبودن تعیین تکلیف کردند.

9 پرونده پلاک ثبتی برای باغ بودن یا نبودن، در شورای شهر بررسی شدند
کد خبر: 319010
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۳:۴۳:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یک صد و پنجاه و سومین جلسه علنی این شورا بررسی موضوع باغ بودن یا نبودن 9 پلاک ثبتی را در دستور کار خود داشتند که در نخستین پلاک ثبتی که مربوط به ملکی به مساحت 814 متر مربع در محدوده خیابان دیباچی شمالی در منطقه یک تهران بود افشین حبیب زاده یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این پرونده تناقضاتی مشاهده می‌شود از جمله آن که در خصوص مساحت آن و همچنین تعداد درختان موجود در آن است. همچنین برای این ملک دو پروانه صادر شده است اما براساس آخرین پایان کار این ملک باغ محسوب نمی‌شود.

آروین دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: این پرونده در خصوص باغ بودن یا نبودن و لب مرزی محسوب می‌شود. به جای رأی دادن به باغ نبودن این ملک که باعث می‌شود کلاً در آن ساخت و ساز انجام شود بهتر است که آن را به همین صورت حفظ کنیم.

در ادامه مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: اگر این فرد یعنی مالک این زمین ضد باغ بود ده تا از درخت‌های این باغ را خشک می‌کرد ما نباید طوری تصمیم گیری کنیم که به افرادی که درختان را خشک می‌کنند جایزه بدهیم.

نهایتاً اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 10 رأی مخالف ملک مذکور را باغ تشخیص ندادند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه پلاک ثبتی به مساحت 1842 متر مربع در محدوده خیابان هروی منطقه 4 در دستور بررسی قرار گرفت که نهایتاً اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 11 رأی موافق این ملک را غیر باغ تشخیص دادند.

در ادامه این جلسه پلاک ثبتی به مساحت 770 متر مربع واقع در سوهانک منطقه یک تهران مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن رسولی یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: کمیسیون بدوی برای این ملک رأی به زراعی بودن داده در این گونه موارد براساس قانون باید قید کنیم که ملک مزروعی بوده که این دو فایده دارد یکی آن که رأی خلاف قانون ندادیم و این که حقوق مالک و شهرداری در آن حفظ خواهد شد.

در ادامه میرلوحی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در خصوص این پرونده گفت: معتقدم اگر این زمینه سه قسمت شود یعنی باغ، مزروعی و مسکونی تعیین شود به نظرم محوری را ایجاد می‌کنیم که پس از این شورا اگر افرادی با تفکرات دوره قبلی به شورا بیایند می‌توانند روند گذشته را تکرار کنند لذا با کلمه مزروعی مخالفم و معتقدم این ملک باغ است.

اعضای شورای شهر تهران نهایتاً با 14 رأی موافق این ملک را باغ تشخیص دادند.

در ادامه این جلسه ملکی با مساحت 644 متر مربع واقع در خیابان باهنر منطقه یک تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتاً اعضای شورا با 7 رأی موافق این ملک را باغ تشخیص دادند.

اعضای شورای شهر تهران در بررسی هفتمین پرونده موضوع پلاک‌های ثبتی زمینی به مساحت 745 متر مربع واقع در خیابان نیاوران منطقه یک را مورد بحث و بررسی قرار دادند و نهایتاً با 14 رأی موافق این ملک را باغ تشخیص دادند.

در ادامه این جلسه پلاک ثبتی به مساحت 728 متر مربع واقع در خیابان کامرانیه منطقه یک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتاً اعضای شورا با 14 رأی موافق این زمین را باغ تشخیص دادند.

اعضای شورای شهر در نهمین پرونده و آخرین پرونده پلاک ثبتی مورد بحث و بررسی خود زمینی به مساحت 573 متر مربع در محدوده خیابان آزادگان منطقه 19 را با 10 رأی موافق غیر باغ تشخیص دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها