کد خبر: 319033
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۸:۱۰:۰۰
| |

پیش‌بازی فینال جام‌جهانی زنان

لاله‌های نارنجی آماده تاریخ‌سازی

ساری ون وینندال، دروازه‌بان هلند، می‌گوید: «برای دیدار فینال آماده و هیجان‌زده هستیم و قطعاً به قصد برنده شدن به میدان خواهیم رفت.»

لاله‌های نارنجی آماده تاریخ‌سازی
کد خبر: 319033
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نگار انسان - لیون، فرانسه؛ امروز بازی فینال جام‌جهانی فوتبال زنان برگزار می‌شود. دو تیم آمریکا و هلند، فینالیست این دوره از مسابقات، از ساعت 19:30 به وقت ایران در ورزشگاه پارک المپیک لیون به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم‌ ملی فوتبال آمریکا قهرمان سه دوره از جام‌جهانی است و تیم ملی هلند با شایستگی و تاریخ‌سازی برای نخستین‌ بار به فینال جام‌جهانی فوتبال زنان صعود کرد. اما با این حال تیم ملی زنان هلند به دلیل نتایج ضعیف تیم مردان کشور خود طی چند سال اخیر در موقعیت حساسی قرار گرفته‌‌اند و مردم‌شان از آنها توقع دارند در فینال مقابل آمریکا به نتیجه‌ مثبت دست یابند.

تیم‌ ملی فوتبال مردان هلند سه فینال جام‌جهانی را از دست داده‌ است و تیم ملی فوتبال زنان هلند در دومین حضور خود در جام‌جهانی و نخستین حضور در فینال باید پاسخگوی ناکامی تیم مردان این کشور باشد؛ ناکامی‌ای که به عملکرد این تیم هیچ ارتباطی ندارد.

به همین علت، این تیم برای کسب نتیجه در فینال از سوی رسانه‌ها تحت فشار قرار گرفته است تا برای چهارمین بار در فینال جام‌جهانی فوتبال، مردم این کشور ناامید نشوند.

سارینا ویگمن در پاسخ به سوالی در این‌باره می‌گوید: «فشار برای کسب نتیجه کمی برای تیم ما ناعادلانه است. ناکامی تیم مردان هلند در گذشته، مشکل تیم ما نیست.»

ویگمن ادامه می‌دهد: «مطلقاً تیم ما مسئول عدم موفقیت تیم مردان هلند در گذشته نیست. البته من هم امیدوار بودم که هلند خیلی زودتر از اینها قهرمان دنیا شود، اما درباره ناکامی تیم مردان مسئولیتی بر گردن من و بازیکنانم وجود ندارد.»

از نظر فنی، اظهارنظر ویگمن کاملاً درست است.

تیم ملی فوتبال مردان هلند سه فینال جام‌جهانی را در سال‌های 1974 (آلمان)، 1978 (آرژانتین)، و با شکست در برابر اسپانیا در جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی، از دست داده است. اما تیم ملی فوتبال زنان هلند برای نخستین بار سال 2015 در جام جهانی کانادا حضور پیدا کرد و این دومین حضور آنها در جام‌جهانی و البته فینال است.

تیم ملی فوتبال زنان هلند به رغم کسب عنوان قهرمانی اروپا، در مرحله‌ انتخابی جام‌جهانی پس از شکست برابر نروژ، برای راهیابی به جام‌جهانی 2019 در مرحله پلی‌آف باید به مصاف دانمارک و سپس سوئیس می‌رفت.

حالا تنها کمتر از 6 ماه بعد از پلی‌آف، هلند در فینال جام‌جهانی فوتبال زنان حضور دارد و بر این باور است که می‌تواند تیم‌ ملی فوتبال آمریکا را شکست دهد.

ویگمن می‌گوید: «وقتی در مرحله انتخابی جام‌جهانی به نروژ باختیم، می‌دانستیم که باید در مرحله پلی‌آف حضور پیدا کنیم و اولین گل ما جواز حضورمان را برای جام‌جهانی صادر می‌کند.

بازی مقابل نروژ به ما این انگیزه را داد که حتی با وجود شکست نباید ناامید بود. ما با همین باور تلاش کردیم در مرحله پلی‌آف پیروز میدان باشیم و به جام‌جهانی صعود کنیم و الان با حضورمان در فینال می‌توانیم بگوییم که این باور کاملاً درست بود.»

او ادامه می‌دهد: «ما در پلی‌آف باید در چهار بازی پیاپی مسابقه می‌دادیم؛ چهار بازی که برای صعود به مرحله بعد باید در هر کدام از آنها پیروز می‌شدیم. وقتی شما وارد چنین تورنمنت بزرگی می‌شوید، همیشه می‌خواهید بهترین عملکرد خود را در زمین به اجرا بگذارید و با وجود اینکه نتایج بازی‌ها غیرقابل پیش‌بینی است، پلن شما برای حضور در تمامی مسابقات این است که هرگز سطح کیفی بازی خود را کاهش ندهید. این ایده بدان خاطر است که تیم‌ها تنها به دلیل حضور در جام‌جهانی در این مسابقات شرکت نمی‌کنند. تمامی تیم‌ها تمایل دارند بیشترین تعداد برد را در کارنامه خود ثبت کنند و به همین منظور وارد مسابقات می‌شوند که این بسیار عالی است.»

هلند در هر 6 بازی خود در جام‌جهانی پیروز میدان بوده است. یکی از مهم‌ترین بردهای این تیم در مرحله گروهی مسابقات برابر کانادا بود که توانست به عنوان تیم اول به مرحله بعدی مسابقات صعود کند و بعد از آن لاله‌های نارنجی با پیروزی برابر ژاپن، ایتالیا و سوئد فینالیست جام‌جهانی شدند.

کانادا هم که در گروه E مسابقات با هلند هم‌گروه بود، با صعود به مرحله یک‌هشتم با باخت مقابل سوئد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ویگمن می‌گوید: «ما بعد از قهرمانی اروپا تلاش‌مان را چند برابر کردیم و خط حمله خود را در مقابل تیم‌های دفاعی تقویت کردیم.»

این تورنمنت بسیار متفاوت است. با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت انتظارمان از خودمان این بود که بسیار بهتر از گذشته بازی کنیم و حفظ توپ کنیم. من فکر می‌کنم در این تورنمنت رقبا بازی‌هایمان را به دقت مورد ارزیابی قرار داده‌اند و به همین دلیل ما به عنوان قهرمان اروپا باید بهترین عملکرد خود را در فینال داشته باشیم.»

مربی تیم ملی هلند اضافه می‌کند: «در بسیاری از بازی‌ها تحت فشار بودیم، اما در عین حال موقعیت‌های خوبی را خلق کردیم. با وجود اینکه خیلی اوقات از سمت حریف حملات زیادی را روی دروازه خود شاهد بودیم، برای پیروزی در میدان هم تلاش می‌کردیم. ما هنوز همان تیمی هستیم که هر لحظه در زمین به دنبال کسب نتیجه است.»

مطبوعات هلندی با وجود عملکرد بسیار خوب تیم فوتبال زنان هلند در چند سال اخیر، فشار زیادی را برای کسب نتیجه به ویگمن و دخترانش وارد کرده‌اند. با این حال، با تمام انتقادها طی دو سال گذشته، ویگمن توانست به دومین فینال مهم در فوتبال زنان برسد.

شریدا اسپایتس، هافبک تیم هلند، می‌گوید: «ما واقعاً به عملکرد بسیار خوب تیم‌مان افتخار می‌کنیم. قهرمان اروپا هستیم، اما این هدف نهایی‌مان نیست؛ ما تشنه‌ کسب افتخارات بیشتری هستیم. ما در فینال جام‌جهانی در بالاترین سطح فوتبال زنان بازی خواهیم کرد. این فوق‌العاده است، ولی کافی نیست. ما می‌خواهیم که برنده میدان باشیم. حضور ما در فینال افتخار است، اما زمانی این افتخار تکمیل می‌شود که برنده مسابقه هم باشیم.»

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در سه دوره جام‌جهانی قهرمان شده و درست مثل المپیک به دنبال کسب چهارمین مدال طلا در جام‌جهانی است.

اسپایتس می‌گوید: «تیم ملی فوتبال زنان آمریکا فوق‌العاده است. این تیم باز هم در فینال حضور دارد و نشان می‌دهد که آنها تا چه اندازه در فوتبال قوی هستند.»

به نظر می‌رسد تنها با کسب قهرمانی در جام‌جهانی، مطبوعات هلند راضی خواهند شد، اما فارغ از نتیجه فینال، تیم ملی فوتبال زنان هلند باید به دستاوردهای خود افتخار کند که در مدت‌زمان بسیار کوتاهی توانست در جام‌جهانی و فینال این تورنمنت بسیار مهم حضور پیدا کند.

ساری ون وینندال، دروازه‌بان هلند، می‌گوید: «تیم ما تحت تاثیر عملکرد بسیار خوب خود در این تورنمنت قرار گرفته‌ و با رسیدن به فینال نشان دادیم که پیشرفت ما بسیار خوب بوده است؛ اما این نهایت دستاورد تیم ما نیست. برای دیدار فینال آماده و هیجان‌زده هستیم و قطعاً برای برنده شدن به میدان خواهیم رفت.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها