کد خبر: 319083
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۵:۳۲:۲۷
| |

قیمت چای در بازار 2 برابر شد

بر اساس بررسی ها در بازار مشهد، قیمت انواع چای داخلی و خارجی 2 برابر شده است. عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: علت گران شدن چای وارداتی حذف ارز مرجع (ارز 4200 تومانی) از سوی دولت برای این کالاست که با این اقدام چای به نرخ آزاد در بازار عرضه می شود.

قیمت چای در بازار 2 برابر شد
کد خبر: 319083
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۵:۳۲:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ بر اساس بررسی ها در بازار مشهد، قیمت انواع چای داخلی و خارجی 2 برابر شده است. عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: علت گران شدن چای وارداتی حذف ارز مرجع (ارز 4200 تومانی) از سوی دولت برای این کالاست که با این اقدام چای به نرخ آزاد در بازار عرضه می شود.

محمود بنانژاد، افزود: گران شدن چای خارجی، بر قیمت چای داخلی نیز تاثیر گذاشته به نحوی که قیمت آن به اندازه نرخ چای وارداتی افزایش یافته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در 13 خرداد ماه، مابه التفاوت ارزی از محموله های چای وارداتی برداشته شده است.

رضا شجاعی افزود: بر اساس این مصوبه محموله های چای که از 18 خرداد ماه به بعد از گمرک ایران ترخیص شده است مشمول دریافت ارز 4200 تومانی نشده و این امر قیمت چای را در بازار افزایش داده است.

استان خراسان رضوی تولید کننده چای نیست و آنچه در بازار این استان عرضه می شود مربوط به چای تولید شده در سایر استانها یا چای خارجی است، با این حال برخی واحدهای مربوط به صنایع بسته بندی در استان، چای را خریداری کرده و آن را با برند خود در بازار عرضه می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها