کد خبر: 319437
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

چرا یک خانواده‌ ایتالیایی اصلاً درد را احساس نمی‌کنند؟

خانواده‌ای در ایتالیا به دلیل یک جهش ژنی درد را احساس نمی‌کنند.

چرا یک خانواده‌ ایتالیایی اصلاً درد را احساس نمی‌کنند؟
کد خبر: 319437
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خانواده‌ای در ایتالیا به دلیل یک جهش ژنی درد را به طور کامل احساس نمی‌کنند.

به گزاش اعتمادآنلاین، دانشمندان یک جهش ژنی را در این خانواده ایتالیایی کشف کرده‌اند که آنها را از دیگر مردم جهان متمایز می‌کند و ویژگی خاصی به آنها می‌بخشد.

«جیمز کاکس» بیولوژیست دانشگاه لندن به روزنامه «ایندیپندنت» گفت: ما 10 سال وقت گذاشتیم تا ژن‌هایی را مشخص کنیم که باعث می‌شود این خانواده ایتالیایی دردی را فقط برای چند ثانیه احساس کنند یا اینکه کلاً احساس نکنند.

خانواده «مارسیلیس» زندگی عادی روزمره خود را دارد، اما آنچه به آنها توانمندی خارق‌العاده‌ای نسبت به بقیه می‌دهد جهش ژنی است که باعث شده احساس بسیار کمی از درد داشته باشند، تا آنجا که در مواردی مانند سوختگی یا شکستگی، این درد به حدی ناچیز است که اصلاً مشکل خود را احساس نمی‌کنند.

05

این دانشمند انگلیسی همچنین به مجله «New Scientist» می‌گوید: «لیتسیا» 52 ساله چند وقت پیش در زمان اسکی دچار حادثه شد و کتفش شکست، اما تمام روز به اسکی خود ادامه داد، سوار خودرو خود شد، به منزل بازگشت و فردا برای معالجه به پزشک مراجعه کرد.

به گفته این بیولوژیست، بعد از سال‌ها تحقیق مشخص شد ژنی به نام « ZFHX2 .» عامل اصلی این پدیده است و گرچه تاکنون موفق نشده‌اند نحوه عملکرد آن را کشف کنند، اما ظاهراً بر نحوه عملکرد ژن‌هایی که وظیفه ارسال پیام‌های درد را دارند تاثیر می‌گذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها