کد خبر: 319764
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۷:۰۱:۲۰
| |

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد؛

تخصیص ارز براساس اعتبار بازرگانان/ سامانه جامع از هدر رفت منابع ارزی جلوگیری می‌کند

علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به اینکه در سامانه جامعه یکپارچه سازی تخصیص ارز به بازرگانان براساس اعتبار و رتبه انجام می‌شود، گفت: این سامانه از هدر رفت منابع ارزی جلوگیری می‌کند.

تخصیص ارز براساس اعتبار بازرگانان/ سامانه جامع از هدر رفت منابع ارزی جلوگیری می‌کند
کد خبر: 319764
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۷:۰۱:۲۰

اعتمادآنلاین| علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در همایش آشنایی با ساز و کار ثبت و استفاده از اطلاعات صورت‌های مالی در رتبه‌ بندی فعالان اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: سامانه جامع یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجاری امکان برقراری ارتباط بین 40 دستگاه حاکمیتی و قراردادن اطلاعات بازرگانان کشور در اختیار لایه‌های حاکمیتی را فراهم کرده است.

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی افزود: در این سامانه سامانه جامع رتبه‌بندی، مجوزها، جامع ارزی، جامع حمل و نقل، جامع انبارها، جامع گمرک، جامعه معاملات و جامعه بیمه دیده شده است.

وی با بیان اینکه برای حذف فرآیندهای تکراری سامانه‌ای به عنوان سامانه پنجره واحد طراحی شده است، گفت: سامانه جامع یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجاری فرایند اخذ مجوز از 23 دستگاه کشور از جمله ثبت سفارش، تخصیص ارز و ... را سرعت بخشیده است.

رهبری اظهار داشت: سامانه در لایه‌های حاکمیت، کسب وکار و مصرف کننده طراحی شده است و تکمیل زیرسامانه‌های این سامانه جامع باعث می‌شود تا فرآیند تجارت و ورود و خروج کالا در کشور تا آخرین مرحله یعنی‌خرده‌فروشی‌ها قابل نظارت باشد.

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی گفت: سامانه بخش تجارت و بازرگانی کشور را تحت پوشش قرار داده اما برنامه بعدی ما برای این سامانه راه‌اندازی سامانه‌های مشابه در بخش‌ها صنعت و معدن است که قرار است به این سامانه مرتبط شوند

وی با تاکید بر اینکه تخصیص ارز بر اساس رتبه‌سنجی و اعتبار بازرگانی انجام می‌شود، افزود: اعتبار سنجی بازرگانان در قالب سامانه جامع یکپارچه، از هدر رفتن منابع ارزی کشور جلوگیری می‌کند. در سال‌های گذشته در مواردی برخی از واردکنندگان بدون آنکه کالایی را وارد کشور کنند، از ارز دولتی دریافت کرده‌بود اما اکنون با بهره‌گیری از سامانه اعتبار سنجی، تمامی بازرگانان رتبه‌بندی شده‌اند و اطلاعات گذشته آن‌ها در اختیار مراجع تصمیم‌گیر قرار دارد و تا زمانی که آن‌ها تعهدات ارزی قبلی یا تعهدات بانکی خود را مرتفع نکنند قادر به دریافت ارز مجدد یا ادامه فعالیت نخواهند بود.

رهبری با بیان اینکه یکی از اطلاعات مورد نیاز با برای تکمیل سامانه صورت‌های مالی است، بیان داشت: قرار است اطلاعات حسابداران رسمی بصورت دیتا در سامانه جمع‌آوری شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها