کد خبر: 319965
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۱:۵۸:۰۴
| |

درخواست روسیه از تروئیکای اروپا درباره برجام

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با دیپلمات‌های انگلیس، فرانسه و آلمان خواستار تلاش این کشورها برای حفظ برجام شد.

درخواست روسیه از تروئیکای اروپا درباره برجام
کد خبر: 319965
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۱:۵۸:۰۴

اعتمادآنلاین| سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه با سفرای انگلیس، فرانسه و همچنین کاردار آلمان در مسکو دیدار و درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی کرد.

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: آنها در این دیدار درباره وضعیت پیرامون برجام گفت‌وگو کردند و ریابکوف از انگلیس، فرانسه و آلمان خواست تا همکاری خود را برای حفظ این توافق تقویت کنند.

همچنین در این بیانیه آمده است: طرف روسی در این دیدار تاکید کرده که تمام طرف‌ها، شامل ایران و تروئیکای اروپا می‌بایست تلاش‌ها و کار مشترک خود را برای حفظ توافق، تضمین ادامه اجرای کامل برجام و پایبندی تمامی طرف‌ها به تعهداتشان باتوجه به اصل تقابل که از ابتدا پایه و اساس توافق هسته‌ای بوده است، افزایش دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این دیدار تاکید شده است، اصلی‌ترین چالش که تاکنون مانع از اجرای مؤثر برجام شده، نقض سیستماتیک و اقدامات مخرب از سوی آمریکا بوده است.

این دیدار در حالی انجام شده است که ایران در هفته جاری اعلام کرد غنی‌سازی خود را از حد تعیین شده در برجام، یعنی 3.67 درصد بالاتر خواهد برد. این تصمیم ایران با واکنش سایر طرف‌های توافق به ویژه اروپایی‌ها مواجه شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها