کد خبر: 320035
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حرف‌های متناقض نماینده نجف‌آباد و تاکید نمایندگان بر شفاف‌سازی

نمایندگان در ازای منتفی کردن استیضاح از وزرا آپارتمان دریافت کردند؟

ابوالفضل ابوترابی، نماینده عضو جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی، که چندی پیش ادعا کرده بود سه کارتخوان با گردش میلیاردی در دفتر وزیر نفت کشف‌ شده- هرچند این ادعا تکذیب شد- حالا مدعی شده در استیضاح وزرا لیستی در مجلس داریم که به نمایندگانی آپارتمان داده‌ شده تا استیضاح وزیر را منتفی کنند و این لیست به شورای نگهبان هم ارائه شده است.

نمایندگان در ازای منتفی کردن استیضاح از وزرا آپارتمان دریافت کردند؟
کد خبر: 320035
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- فینال مجلس دهم نزدیک است و نمایندگان سعی می‌کنند بیش‌ از پیش خود را در رسانه‌ها مطرح کنند و در همین راستا گاه شاهد فریادهای حق‌طلبانه نمایندگان مجلس از پشت تریبون‌ها هستیم و گاهی نیز شاهد جنجال‌آفرینی آنان برای پررنگ شدن و جلب نظر مردم. نمایندگانی که تمایل زیادی به صندلی سبزرنگ مجلس دارند، از هر راهی برای ماندن و تصاحب این صندلی استفاده می‌کنند.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده عضو جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی، که چندی پیش ادعا کرده بود سه کارتخوان با گردش میلیاردی در دفتر وزیر نفت کشف‌ شده- هرچند این ادعا تکذیب شد- مدعی شده در استیضاح وزرا لیستی در مجلس وجود دارد که به نمایندگانی آپارتمان داده‌ شده تا استیضاح وزیر را منتفی کنند و این لیست به شورای نگهبان هم داده‌ شده است.

او در ادامه ادعاهای خود تاکید کرده بود که بسیاری از رد صلاحیت‌ها در دوره‌های قبل به همین دلیل بوده است.

اما این اظهارات او به‌ سرعت از سوی دو عضو شورای نگهبان رد شد. نجات‌الله ابراهیمیان ، یکی از اعضای شورای نگهبان، درباره ادعای این نماینده مجلس گفته است: من از این موضوع خبری ندارم. در دوره گذشته مجلس زمان بررسی صلاحیت کاندیداها به یاد ندارم که چنین موردی درباره نماینده‌ای مطرح‌ شده باشد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، نیز گفته است : «به خاطر ندارم نماینده‌ای چنین تخلفی کرده باشد و از وزیری چیزی گرفته باشد.» او همچنین ادامه داده که از وجود ارسال لیستی به شورای نگهبان هم بی‌اطلاع است.

غلامعلی جعفرزاده، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در واکنش به ادعاهای ابوترابی عنوان کرده است: آقای ابوترابی برای تهمتی که زدند، مبنی بر اینکه نمایندگان آپارتمان گرفتند و استیضاح را منتفی کردند، باید اسناد ارائه دهند. تمامی این صحبت‌ها در راستای تخریب مجلس است.

او گفته است ما به‌ اندازه کافی تخریبچی داریم که از بیرون، مجلس را به توپ بسته‌اند. بنابراین از دوستان داخل تقاضا می‌کنیم قدری خویشتنداری کنند. امسال سال آخر مجلس دهم و سال انتخابات است و طرح این موضوعات بدون ‌سند و مدرک و تخریب یکدیگر و تخریب مجلس اتفاق خوبی نیست و همه را باهم غرق می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین از احتمال درخواستش برای میانجی‌گری لاریجانی صحبت به میان آورده و ادامه داده است: شاید از آقای لاریجانی بخواهم به این موضوع ورود و به‌ نوعی ریش‌سفیدی کند تا آرامش را در داخل مجلس برقرار سازد. کسانی که فقط می‌خواهند در صدر اخبار باشند و صرفاً موضوعی را پررنگ ‌می‌کنند، هیچ‌ مسئولیت قانونی‌ای در قبال گفته‌هایشان ندارند و بدون مدرک اتهام وارد می‌کنند. متاسفانه برخی برای اینکه در صدر اخبار باشند فحاشی می‌کنند و تهمت و افترا می‌زنند، و من فکر می‌کنم مردم به این افراد پاسخ منفی خواهند داد.

محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون ولایی مجلس، نیز در واکنش به ادعای ابوالفضل ابوترابی گفته است: من از این موضوع اطلاعی ندارم که نماینده‌ای در برابر پس گرفتن امضای استیضاح یا منتفی کردن تحقیق‌وتفحص از دستگاه‌ها، از وزرا آپارتمان گرفته باشد. در دوره‌های گذشته اتفاق افتاده بود که وزارت راه و شهرسازی به نمایندگان مجلس آپارتمان‌هایی فروخته بود.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوق مجلس درباره دلیل این واگذاری‌ها گفته است: این کار ظاهراً معمول است که وزارت شهرسازی آپارتمان‌هایی به مردم و مسئولان واگذار می‌کند که قاعدتاً نمایندگان مجلس هم جزئی از آنها بوده‌اند، اما چنین نیست که این آپارتمان‌ها بابت معامله پشت پرده‌ای به فروش رفته باشند، دست‌کم من اخباری در این‌باره ندارم.

پورمختار همچنین درباره ارائه لیست نمایندگانی که آپارتمان گرفته‌اند به شورای نگهبان گفته است: طبق اطلاعی که من دارم این واگذاری‌ها مربوط به مجلس‌های هشتم و نهم بوده و در مجلس دهم چنین اتفاقی رخ نداده است.

ابوالفضل ابو ترابی، پس از جنجال‌هایی که به خاطر ادعای او مبنی بر دریافت آپارتمان از سوی نمایندگان مجلس برای منتفی کردن استیضاح به پا شد، گفته است: لیست اصلی- کسانی که آپارتمان دریافت کرده‌اند- دست آقای سعیدی نماینده تبریز است و قرار بود آن را به شورای نگهبان بدهند.

او با تکذیب دریافت این لیست از سوی ابراهیمیان، عضو شورای نگهبان، عنوان کرده: شاید لیست را داده‌اند اما آقای ابراهیمیان هنوز اطلاع ندارد.

ابوترابی همچنین گفته است: البته خیلی‌ها هم این آپارتمان‌ها را برای شخص خودشان نگرفته‌اند. طبیعتاً مراجعه به نمایندگان زیاد است، خیلی‌ها می‌آیند و خانه و وضع مالی خوبی ندارند. احتمال دارد یک تعدادی برای مردم گرفته‌ باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها