کد خبر: 320053
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تغییر سبک در فوتبال امری زمان‌بر است/ تغییر سبک باید از رده باشگاهی آغاز شود/ به زودی ویلموتس تفاوت لیگ برتر و لیگ یک را بهتر درک می‌کند/ ساختار فوتبال ایران با اروپا متفاوت است/ دعوت بازیکنان جوان به تیم ملی باعث رشد لیگ برتر می‌شود

حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال ایران، با اعلام این موضوع که تغییر سبک باید از رده باشگاهی آغاز شود گفت: دیدار ویلموتس با مربیان تیم‌های ملی بود اما تغییر نسل و تغییر سبک باید از باشگاه‌های فوتبال ایران شروع شود.

تغییر سبک در فوتبال امری زمان‌بر است/ تغییر سبک باید از رده باشگاهی آغاز شود/ به زودی ویلموتس تفاوت لیگ برتر و لیگ یک را بهتر درک می‌کند/ ساختار فوتبال ایران با اروپا متفاوت است/ دعوت بازیکنان جوان به تیم ملی باعث رشد لیگ برتر می‌شود
کد خبر: 320053
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مارک ویلموتس، مربی تیم ملی فوتبال، امروز با مربیان تیم‌های ملی پایه دیدار و گفت‌وگو گرد. او در این دیدار اعلام کرد تلاش دارد تا سبک فوتبال ایران را تغییر دهد. ویلموتس اعتقاد دارد که فوتبال ایران باید با شیوه‌ای هجومی به میدان برود و این اتفاق باید در همه رده‌های ملی رخ دهد.

حالا حمید درخشان بازیکن پیشین تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین» ضمن تمجید از نگاه مثبت مارک ویلموتس به فوتبال پایه و تیم‌های ملی پایه درباره تغییر روش در فوتبال ایران گفت: تغییر سبک در فوتبال امری زمان‌بر اما مثبت است. اما تغییر سبک فوتبال نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی با مربیان داخلی دارد. مربیان ایرانی باید بدانند این تغییر چگونه و با چه برنامه‌ای رخ می‌دهد.

درخشان با اعلام این موضوع که تغییر سبک باید از رده باشگاهی آغاز شود گفت: دیدار ویلموتس با مربیان تیم‌های ملی بود اما تغییر نسل و تغییر سبک باید از باشگاه‌های فوتبال ایران شروع شود. زمانی که شروع به تغییر سیستم فوتبال می‌کنیم ابتدا باید بازیکنان را در رده باشگاهی با این روش آشنا کنیم. در این حالت بازیکن وقتی به تیم ملی دعوت می‌شود دیگر با مشکل مواجه نخواهد شد و به‌طور کامل در سیستم بازی تیم ملی حل خواهد شد. وقتی بازیکنان در تیم ملی با یک سیستم خاص بازی می‌کنند و در باشگاه‌های خودشان شیوه‌ای دیگر را تمرین می‌کنند دچار سردرگمی می‌شوند. البته اعتقاد دارم که ویلموتس تمام سعی خودش را کرده است. این وظیفه فدراسیون فوتبال است که شیوه‌نامه‌ای را تهیه و در اختیار باشگاه‌ها بگذارد. البته فدراسیون باید از باشگاه‌ها بخواهد حداقل در رده‌های پایه از آن شیوه‌نامه پیروی کنند.

این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره لیست جدید تیم هم ملی گفت: فکر می‌کنم این یک تجربه خوب برای آقای ویلموتس است. بی‌شک ویلموتس بررسی‌هایی داشته و طبق همان بررسی‌ها هم این بازیکنان را به تیم ملی دعوت کرده است. این اتفاق باعث می‌شود ویلموتس تفاوت لیگ برتر با لیگ دسته اول ایران را بهتر درک کند.

او در ادامه گفت: فوتبال ایران با اروپا بسیار متفاوت است. فوتبال در اروپا ساختار مشخصی دارد و بازیکنان در این ساختار رشد می‌کنند. اما در ایران چنین چیزی وجود ندارد. نوع بازی در لیگ یک ایران و لیگ برتر بسیار متفاوت است. من فکر می‌کنم ویلموتس بعد از این اردو به خوبی با فوتبال ایران آشنا خواهد شد.

این مربی فوتبال دعوت از بازیکنان جوان به تیم ملی را باعث بالا رفتن کیفیت لیگ دانست و گفت: دعوت از بازیکنان جوان و یا بازیکنانی که در زمان کی‌روش به تیم ملی دعوت نمی‌شدند بسیار خوب است. با این کار بازیکنان متوجه می‌شوند که زیر ذره‌بین مربی تیم ملی هستند و ویلموتس تمام بازی‌های لیگ برتر و حتی لیگ یک را رصد می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا با انگیزه بیشتری در زمین حاضر شوند. امیدوارم که این نگاه ویلموتس به فوتبال ایران همیشگی باشد تا شاهد شکوفایی فوتبال ایران باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها